Tesla robotaksometra dizains mulsina ekspertus

Tesla nāca klajā ar roboteksometru, kas ir kā zema, divvietīga, sportiska kupeja – un šis dizaina lēmums mulsina investorus un analītiķus

Uzņēmuma izpilddirektors Īlons Masks pagājušās nedēļas ceturtdienas vakarā iepazīstināja auditoriju ar Tesla robotaksometra prototipu, ko dēvē par Cybercab. Šo transportlīdzekļu ražošana sāksies 2026.gadā, un to cena būs mazāka nekā 27 tūkstoši EUR, lēsa Masks.

Taču, jau ierastajā Maska stilā, viņš apgāja apjukumu par to, kā divvietīgi robotaksometri spēs kalpot ģimenēm, kuri dodas uz restorānu vai lidostu. Arī viņa gaidas, ka šie transportlīdzekļi piesaistīts tikai nišas klientūru.

Investori izsmēja dizainu un finanšu detaļu trūkumu, un piektdien Tesla akcijas uz Volstrītas nokritās par 9%. “Kad jūs domājat par taksometru, jūs domājat par kaut ko tādu, kas pārvadās vairāk nekā divus cilvēkus” teica Džonatans Elfalans, automobiļu testēšanas direktors tīmekļa vietnē Edmunds.com. “Tas, ka šis ir vien divvietīgs automobilis, ir ļoti mulsinoši.

Saskaņā ar analītiskās kompānijas J.D. Power divdurvju transportlīdzekļi veido tikai 2% no automobiļu pārdošanas apjoma ASV ietvaros, neskaitot apvidus auto un pikapus.

Masks sacīja, ka viņš vēlas, lai robotauto ekspluatācija būtu lētāka nekā sabiedriskā transporta ekspluatācija, un prognozēja, ka laika gaitā Cybercab izmantošanas izmaksas būs 11 centi uz 1 km.

Tomēr viņš neteica, cik ātri Tesla varētu uzsākt masveida Cybercab ražošanu un nodrošināt regulatīvo iestāžu apstiprinājumus vai kā uzņēmums varētu pārspēt Alphabet Waymo, kas jau darbojas ar robotaksometriem dažās ASV pilsētās.

Waymo robotaksometru flote sastāv no aptuveni 700 Jaguar Land Rover automobiļiem, kas spēj pārvadāt 4 pasažierus, pasažieru kapacitāte, kas ir tāda pati kā Amazon Zoox robotaksometriem..

Waymo bijušais izpilddirektors Džons Krafciks sacīja, ka Tesla Cybercab dizains ir “vairāk rotaļīgs nekā nopietns,” un ka divdurvju konfigurācijā var radīt izaicinājumus gados vecākiem pasažieriem un pasažieriem ar invaliditāti.

“Vairāk rotaļīgs nekā nopietns” Tesla auto

Tesla būs ļoti svarīgi piegādāt robotaksometru un iekarot vēl tikai tapšanas procesā esošo tirgu, kam raksturīga stingra regulācija. Masks šogad atteicās no plāniem ražot mazāku un lētāku transportlīdzekli, ņemot vērā samazinātu pieprasījumu pēc elektromobiļiem. Uzmanība ir pievērsta Tesla autonomijas ambīcijām. Viņš ir teicis, ka ar robotaksometriem saistītais bizness varētu palielināt Tesla vērtību līdz 4,6 triljoniem EUR.

“Divvietīgi automobiļi jau gadu desmitiem ir dēvēti par piepilsētas transportlīdzekļiem. Tie vienkārši nav guvuši atsaucību patērētāju vidū,” teica Sems Fiorani, pētniecības uzņēmuma AutoForecast Solutionsviceprezidents. Pēc viņa domām, Tesla galu galā būs jādomā par ietilpīgākām Cybercab konfigurācijām.

Bleiks Andersons, vecākais investīciju analītiķis no Carson Group, kurš ir Tesla investors, sacīja, ka, ja Cybercab ir paredzēts kā lētās, masu tirgum paredzēts modelis, lai vairotu Tesla pievilcību, tad divu sēdvietu dizains nav lietderīgs.

“Iespējams, tas ir veids, kā kaut ko ātri ieviest tirgū,” viņš teica.

Avots: Reuters

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt