Tehnika

Teslas 3 modeļa autopilots izraisa avāriju

Teslas autopilota sistēma ir viena no modernākajām pašbraukšanas sistēmām automašīnā, kas pieejama patērētājiem. Protams, sistēmai ir nepilnības. Vairākkārt dzirdēts, ka vadītāji, uzticoties autopilotam, nonākuši satiksmes negadījumos. 

Marta sākumā notikusi autoavārija, kurā vadītājs braucis ar Teslas 3 modeli un ieslēdzis autopilota režīmu. Priekšā esošā kravas automašīna no blakus joslas pārvietojusies uz joslu, pa kuru braukusi Tesla. Tesla nepalēnināja gaitu, strauji tuvojās automašīnai, nebremzēja un notika nopietna sadursme. Avārija Teslas vadītājam izrādījusies letāla. Balstoties uz Nacionālās Transporta Drošības pārvaldes ziņojumu, Teslas vadītājs aktivizējis autopilota režīmu 8 sekundes pirms avārijas.

Autopilota sistēmām ir 5 vispārīgi līmeņi. Pirmajā līmenī iekļauta pamata automatizācija, piemēram, automašīna uztver uz šosejas esošos joslu apzīmējumus un sniedz brīdināšanas signālus, kad atrodieties tiem par tuvu. Otrajā līmenī automašīna var veikt vienu vai vairākus uzdevumus bez vadītāja palīdzības, piemēram, bremzēt. Trešajam līmenim nepieciešami papildus sensori, kas palīdz automašīnai uztvert tai apkārt esošos objektus. Ceturtajā līmenī automašīna ir pietiekami advancēta, lai ilgstoši brauktu bez vadītāja iejaukšanās. Un piektajā līmenī automašīna varētu iztikt pat bez stūres, jo tai nav nepieciešama vadītāja palīdzība.

Teslas autopilots ir otrajā līmenī vai pat trešā sākumā. Tas ir pietiekami advancēts, lai vadītājs tam uzticētos, taču jāņem vērā, ka tas nespēs tikt galā ar visām situācijām. Nesenās autoavārijas gadījumā automašīnas radara sistēma visticamāk nav uztvērusi kravas auto piekabi, jo tā atrodas augstāk no zemas kā ierasti automašīna.

Avots: Extreme Tech

Līdzīgi raksti

Atbildēt