Toyota ūdeņraža degvielas šūna sola lielāku diapazonu

Neskatoties uz lēno Mirai FCEV pārdošanu, japāņu autoražotājs Toyota atsakās padoties uz ūdeņraža degvielas sistēmu.

2024. gadā Toyota kopumā pārdeva 1778 ūdeņraža kurināmā elementa elektriskos transportlīdzekļus (FCEV). Vēl sliktāk, pagājušā gada rādītāji bija par 55,8 % zemāki nekā 2023. gadā, tāpēc varētu domāt, ka Japānas autoražotāja ieiešana ūdeņraža piedziņas jomā būs beigusies.

Bet nē. Toyota turpina ūdeņraža piedziņas attīstīšanu. Uzņēmums nupat atklāja savu trešās paaudzes degvielas elementu sistēmu, kas ir daļa no “nepārtrauktajiem centieniem ūdeņraža sabiedrības realizācijas virzienā”.

Saskaņā ar autobūves giganta teikto, trešās paaudzes FC sistēma ir mazāka, vieglāka, uzticamāka un efektīvāka nekā tās priekštece. Toyota apgalvo, ka sistēma ir līdz pat divām reizēm izturīgāka nekā iepriekš, un tās uzticamība ir salīdzināma ar dīzeļdzinēju uzticamību, bet papildu priekšrocība ir konstrukcija, kurai nav nepieciešama apkope.

Ir uzlabota arī degvielas ekonomija. Autoražotājs apgalvo, ka ar jauno sistēmu aprīkotie vieglie automobiļi var nobraukt par 20 % tālāk nekā iepriekš.

Piemēram, Toyota Mirai FCEV maksimālais nobraukums, pēc ražotāja aplēsēm, ir 647 kilometri, ja ir iespējams atrast degvielas uzpildes staciju. Ar jauno degvielas šūnu teorētiski var nobraukt 772 kilometrim ar pilnu degvielas tvertni.

Visbeidzot, uzņēmums apgalvo, ka trešās paaudzes FC sistēmas ražošana ir daudz lētāka, pateicoties inovācijām elementu konstrukcijā un ražošanas procesos. Tam vajadzētu samazināt ar ūdeņradi darbināmu transportlīdzekļu un stacionāro iekārtu sākumcenu.

Citi ūdeņraža pielietojumi

Jāatzīmē, ka, neraugoties uz nelielo pasažieru FCEV pārdošanu, Toyota ir daudz ūdeņraža lietojumu komerciālajā jomā. Kurināmā elementu sistēma darbina stacionāros ģeneratorus, vilcienu lokomotīves, lielās kravas automašīnas un celtniecības iekārtas.

Neraugoties uz ierobežoto degvielas uzpildes staciju pieejamību plašai sabiedrībai, ūdeņradis var būt piemērots risinājums darba vietās, kur iekšdedzes dzinēji un elektromobiļi vienkārši nav dzīvotspējīgi. Ūdeņraža kurināmā elementu transportlīdzekļi un iekārtas neizdala atmosfērā nekādas kaitīgas gāzes, tāpēc tos var izmantot jutīgā vidē.

Toyota paziņoja, ka jaunākās paaudzes ūdeņraža kurināmā elementu sistēma tiks prezentēta nākamnedēļ starptautiskajā ūdeņraža un kurināmā elementu izstādē Tokijā, Japānā. Paredzams, ka pirmie komerciālie lietojumi tiks ieviesti Japānā, Eiropā, Ziemeļamerikā un Ķīnā ne ātrāk kā pēc 2026. gada.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt