Volvo nāk klajā ar MI drošības jostām

Pasaulē uz drošību visvairāk orientētais autoražotājs Volvo nākamā EX60 modeļa ražošanā ievieš “viedās drošības jostas”. Lūk, kā tās darbojas.

Volvo reputācija ir balstīta uz drošību. Tieši šis autoražotājs ir daudzu drošības inovāciju avots, tostarp trīspunktu drošības jostas, kas ir mūsdienu standarts un ko pirmo reizi ieviesa 1959. gadā kā uzlabojumu klēpja siksnai.

Šāda uz drošību orientēta darbība ir sarežģītāka pasaulē, kurā drošību nosaka stingri noteikumi, taču uzņēmumam joprojām izdodas būt šo inovāciju priekšgalā.

Turklāt Volvo šo mantojumu vēlas saglabāt, ieviešot jaunu viedo drošības jostu dizainu, kas debitēs nākamgad ražotajā elektriskajā krosoverī EX60.

To sauc par “multiadaptīvo drošības jostu”, un tās galvenā iezīme ir tā, ka tā var pielāgoties pasažiera ķermeņa izmēram.

Mūsdienu automobiļos drošības jostas jau tagad peilāgojas pasažierim, tomēr uzņēmums vēlas spert soli uz priekšu. Proti, izmantojot sensorus salonā, ir vēlme automobili vēl vairāk pielāgot pasažieru aprisēm.

Volvo skaidro, ka “nopietnas sadursmes gadījumā, lielākam pasažierim tiks noteikta lielāka drošības jostas slodze, lai samazinātu galvas traumu risku. Savukārt mazākam pasažierim vieglākā sadursmē tiks noteikta mazāka drošības jostas slodze, lai samazinātu ribu lūzumu risku.”

Volvo ir pārliecināts, ka šī jaunā drošības josta ir ievērojami uzlabota salīdzinājumā ar mazāk aktīvajām konstrukcijām, jo tā spēj mainīt slodzi atkarībā no pasažiera lieluma un avārijas smaguma pakāpes.

Volvo saglabā celmlauža titulu

Šo sistēmu var uzskatīt par daudz modernāku vienkāršā spriegotāja versiju, ko var atrast lielākajā daļā pēdējo divu, gandrīz trīs desmitgažu laikā ražoto automobiļu.

Spriegotāja uzdevums ir avārijas gadījumā savilkt drošības jostu, lai noturētu pasažieri stingri sēdeklī. Jaunākās konstrukcijas nodrošina zināmu drošības jostas savilkšanas spēka mainīgumu, taču tas nespēj pielāgoties tā, kā to spēj Volvo jaunā adaptīvā drošības josta.

Automobilis izmantos arī mākslīgo intelektu, lai noteiktu, kā vislabāk izmantot drošības sistēmas. Šīs sistēmas iekļauj drošības spilvenus, sensorus un kameras, kopā ar jauno adaptīvo drošības jostu, lai maksimāli palielinātu pasažieru aizsardzības līmeni.

Ražotājs apgalvo, ka laika gaitā varēs uzlabot savu automobiļu drošību, izmantojot atjauninājumus, kas tiks ieviesti, pamatojoties uz reālās situācijās iegūtajiem datiem.

Izmantojot mākslīgo intelektu, tas var maksimāli izmantot visas pieejamās drošības sistēmas. Tomēr tas nav viss. Šādi auto varētu pat paredzēt negadījumu, pirms tas notiek, dodot automobilim laiku, lai sagatavotos triecienam.

Teorētiski tas viss izklausās lieliski, taču būs interesanti redzēt, vai šī sistēma darbosies, kā tiek reklamēts, vai arī vairākas sistēmas, kas darbojas kopā un ko kontrolē mākslīgais intelekts, būs kļūdu midzenis.

Programmatūra un konkurence

Volvo ievieš šo funkciju laikā, kad transportlīdzekļi kļūst arvien atkarīgāki no to programmatūras. Tā ir zīme, ka zviedru ražotājs (kopš 2010. gada pieder Ķīnas uzņēmumam Geely) ir iesaistījies programmatūras definēto transportlīdzekļu (SDV) revolūcijā.

Ķīna ir vieta, kur notiek lielākā daļa SDV izrāvienu, un, pateicoties saiknei ar Geely, Volvo var to izmantot savā labā.

Arī citu Geely zīmolu transportlīdzekļi, visticamāk, ar laiku iegūs šo uzlaboto drošības jostu konstrukciju, un arī konkurējošie autoražotāji sāks izstrādāt savas versijas un nākamo dažu gadu laikā uzsāks to pārdošanu.

Volvo automobiļi to saņems pirmie, un, lai gan autoražotājs par to nav oficiāli paziņojis, iespējams, ka visiem turpmākajiem automobiļiem tā būs standarta aprīkojumā.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt