Uzņēmums Tesla savās 3. un Y modeļa automašīnās sāks izmantot kameru virs atpakaļskata spoguļa, lai, autopilota izmantošanas laikā, palīdzētu braucējiem pievērst uzmanību ceļam.
Līdz šim galvenais veids, kā Tesla automašīnas mērīja šoferu uzmanību, ir caur griezes momentu ar sensoru stūres ratā, kas pārbaudīja pretestību — parasts veids, kā nodrošināt, lai braucēji notur rokas uz stūres. Ja tā nereģistrē pietiekami daudz pretestības, auto uzsāk virkni vizuālu un skaņas brīdinājumu.
Pārmaiņas notikušas pēc tam, kad regulatori un drošības eksperti gadiem ilgi uzrunājuši auto ražotāju Tesla, lai saviem automobiļiem pievienotu labāku vadītāju uzraudzību. Tesla vadītājs Īlons Masks pat atzinis, ka avārijas, kas saistītas ar autopilotu, izriet no autovadītāju pašpārliecinātības. Taču viņš iepriekš noraidīja paša inženieru aicinājumus uzņēmuma automašīnām pievienot nopietnāku vadītāju monitoringu. Masks tolaik teicis, ka tehnoloģija esot “neefektīva”.
Tādi uzņēmumi kā General Motors un Ford šobrīd pārdod automašīnas ar fotokameru acu izsekošanas sistēmām, kas ir domātas, lai nodrošinātu, ka autovadītāji, izmantojot brīvroku līdzekļus, pievērš uzmanību ceļam.
Salona kamera, kas atrodas virs atpakaļskata spoguļa, tagad var uztvert un brīdināt par vadītāja neuzmanību, kamēr ir ieslēgts autopilots. Kameras dati neatstāj pašu automašīnu, kas nozīmē, ka sistēma nevar saglabāt vai pārsūtīt informāciju, ja nav iespējota datu koplietošana.
S un X modeļu transportlīdzekļiem, kas izgatavoti pirms 2021. gada, nav salona kameras, lai gan janvārī izziņotās pārveidotajās versijās (kuras joprojām nav nosūtītas) tās ir paredzētas.
Avots: The Verge