Sākumlapa › Forumi › Tehnika › Cita tehnika › Cik var maksÄt par riteni?
Reāli tu pērc tikai rāmi + pagraba stūra saturu, kas stipri nosacīti padara to visu par lietojamu velosipēdu.
Aizej uz Latgalīti un redzēsi ko var nopirkt pa +-20.Ls. , tagad fenderētu un pārkomplektētu velosipēdu līdz vemšanai !
Bet tā desna vismaz ir normāls velosipēds.
“Desna” nav velosipēds. Labākājā gadījumā ar to var aizbraukt 800 m līdz tuvākajam veikalam un atpakaļ. Kā tagad izskatās velosipēdi, var paskatīties uz ielas un netā.Tālāks ceļš ar to grabažu iedzīs riebumu pret velo vispār un kā atmiņa paliks tulznas uz pakaļas.
Par autora metāllūzni neviens pat cigarešu paciņu nedos.
P.N. Par vislabāko līdz šim manā īpašumā esošo velosipēdu uzskatu Minsku, kas man bija 13 gadu vecumā – vectētiņš bija labi sakārtojis un ripoja tas ričuks ļoti labi. Diemžēl nepilnu gadu vēlāk kaut kādi pimpauši uzlauza vairākus desmitus šķūnīšu un nospēra divus kalniešus un manu minsku 🙁
P.P.N. Latvijā šķūnītī palika divi kalnieši, pieminētā desna un astoņdesmito beigu ražojuma sieviešu minsks.
Kalnu divritenis ar amortizatoriem mūsu ceļos nav pārmērība, bet nepieciešamība. 🙂
“Desnas” gandrīz vertikalā sēdpozīcija var patikt tikai mazohistiem un padzīvojušām tantiņām. Svaru vajag sadalīt vienmērīgi starp stūri un beņķi 45 grādu leņķī.Tā ir pareizā pozīcija ikdienas braucējam.
Braucu ar ričuku jau gadus 30. Neviens man neiestāstīs, ka padomju dranduļeti ir velosipēda nosaukuma cienīgi. Tie bija no nepareiziem materiāliem, ar kuvaldu taisīti un tā arī izskatījās. Labs velosipēds ir jātaisa un jāregulē gandrīz tikpat precīzi, kā pulkstenis.
Velosipēdistam jāminas 45 grādu leņķī? Kas tās par muļķībām? Pareizā poza tā varētu būt ikdienas braucējam kas vairs muguru taisnāk iztaisnot nevar 😀 un velosportistiem, bet tieši tā taisnā poza ir viena no lietām kas man desnā patīk – pēc tā, ka ar kalniešiem ir tikai divi varianti – mīties sakucušam, kas tev skaitās pareizi, vai arī bez rokām, desna ir patīkama pārmaiņa – sēdi augstu un taisni 🙂
Un ja tev ir velosipēds, kas jāregulē kā pulkstenis, nu man ir prieks par tevi – pastiprina iespaidu par tevi kā svētdienas velosipēdistu. Jebkurā lietā galvenais ir funkcionalitāte nevis izskats. To pašu desnu var pārjaukt ar speķarausi un ceļmalā paceltu akmeni, kamēr priekš kalnieša vispirms ir jāiepērk instrumenti par dažiem desmitiem lašu.
It sevišķi jau nu par amortizāciju, pareizu sēdpozīciju, velosipēda regulēšanu un vispār par šo tēmu. Velosipēda pārslēgi un pārējās lietas nav jāregulē katru dienu. Pietiek, ja to izdara reizi gadā, bet kvalitatīvi. Dranduļetam šīs darbības atkrīt, toties proporcionāli pieaug mocības un enerģijas patēriņš, lai veiktu to pašu attālumu.
Ja esi divreiz mūžā braucis ar kaut kādu velosipēda parodiju, tad nestāsti, ka tas ir pats labākais, ko cilvēce izdomājusi.
P.s. Bet par saliekamo riteni runājot, tas tomēr nav piemērots lieliem attālumiem. Protams, kad citu nebija braucm ar to pašu, bet pēc 17km pievarēšanas, lai nopeldētos karjēru siltajā ūdenī, vairs no peldes nebija nekāda prieka. Man gan bija, no tēva aizlienēts, vecs komisjonkā pirkts, vācu ritenis. Ar piekrāmētiem (pārtika, dzeramais drēbes un palags ko paklāt) abiem groziem (priekšā un pakaļā) un sīko (mēs savējos neatstājam 🙂 ) uz rāmja, es nominu šos 17km tīri žirgti.
Pareiza sēdpozīcija ir tā, kurā cilvēks jūtas ērti 🙂 Tur tajos sakucušajos 45 grādos ērti ir aizmīties līdz veikalam, ne tālāk. Kaut gan tas parasti tāpat notika ar taisnu muguru un rokām pa gaisu 😀
P.N. Ienāca prātā vecs joks – mans vectētiņš ar manu pantēru aizminās uz ganībām – bet es biju atstājis laikam pirmo robu – šis pēc tam tādus stiprākus vārdus par to velosipēdu izteica 😀
MTB pirku tikai izmēra pēc, jo labi aprīkots klasiskais ceļinieks aizņem daudz vietas.
Tā ir izdomāta leģenda, ka MTB der tikai neceļiem un mežam. Uzliekam šosejas gludās riepas un maucam pa asfaltu bez īpašas piepūles.Cieto un šauro inkvizīcijas beņķi nomainām pret cilvēcīgāku. Iegūstam komfortablu, kompaktu divriteni ar labām gaitas īpašībām.
Velosipēdu bez pārnesumiem nevaru iedomāties. Ja nu vienīgi kādam aerodroma dežurantam.
Varu saderēt, ka esi speciālists visās jomās. Arī raķešu konstruktoriem tev atradīsies kāds neaizstājams padoms no savas prakses. Ceru, ka viņi to novērtēs ar pienacīgu banknošu žūksni 🙂
[img]
Tagad mēdzu braukt ar “ātrumnieku” (pa šosejām un ielām cenšos)… piekūstu gan. Pagājušajā gadā devos 100km tūrītē… iedomājos kas būtu, ja brauktu ar bērnībā izmantoto velosipēdu. Sapratu, ka tad (bērnībā) mierīgi izturētu, bet ar tagadējo domāšanu – nelaistos pat. Laikam jau tomēr arī cilvēki mainās ar gadiem. Velti strīdāties. 🙂
Preses relīzes