Izklaide Programmatūra

Spotify – otrā populārākā podkāstinga platforma

Spotify pagājušajā nedēļā paziņoja, ka ir pārpircis divus lielus uzņēmumus – Gimlet Media, kas ir populārs podkāstu veidotājs un Anchor, platformu, kas palīdz veidot un publicēt podkāstus. Podkāsts ir audio fails, kas lielākoties ir ierunāts, līdzīgi kā radio raidījumi, un kuru ir iespējams abonēt un klausīties.

Balstoties uz mājas lapas Recorde sniegto informāciju, Spotify pārpircis Gimlet Media par aptuveni 230 miljoniem ASV dolāru. Šobrīd nav zināms, cik izmaksājusi Anchor pārpirkšana. Spotify plāno ieguldīt vēl vismaz 500 miljonus ASV dolāru, lai uzlabotu savu podkāstinga biznesu.

Spotify līdzīpašnieks Daniels Ek blogā paudis savas domas par uzņēmuma pēdējā laika aktivitātēm podkāstinga biznesā. Viņš min, ka Spotify ar 200 miljoniem lietotāju, jau ir otra lielākā podkāstinga platforma, uzreiz aiz Apple iTunes. Daniels Ek paredz, ka laika gaitā 20% no Spotify lietotājiem, vairs neklausīsies ar mūziku saistītu saturu. Mūsdienās video industrijā apgrozās trilijoniem dolāru, kamēr mūzikas un radio industrija ir tikai vairākus miljardus vērta. Daniels Ek min, ka vienmēr atgriežas pie jautājuma – vai redze ir 10 reizes vērtāka par dzirdi? Kad pasaulē rodas trends, samazināt laiku, kas tiek pavadīts pie ekrāniem, tiek pavērtas plašākas durvis audio pasaulei.

Spotify nu jau 2 gadus ir podkāstinga biznesā, kas tika palaists uz esošās veiksmīgās mūzikas straumēšanas platformas. 2017. gadā Spotify konsultējies ar podkāstu producentiem, tai skaitā Gimlet Media, lai ieviestu politiku, kas izpildītājiem pašiem ļauj pievienot podkāstus platformā.

Gimlet Media ir producējis un publicējis vienus no populārākajiem podkāstiem internetā kā Reply All, StartUp un Crimetown. Bet Anchor pirms uzņēmuma pārpirkšanas paziņojis, ka nodrošina 40% no visiem jaunajiem podkāstiem.

Podkāstinga popularitāte turpina augt. Tā ir jauna audio pasaule, kuras satura veidošanā var iesaistīties ikviens. Podkāstingu veidotāji min, ka Apple, salīdzinot ar citiem tā nodrošinātajiem servisiem, nepievērš pietiekamu lielu uzmanību un nesniedz tiem atbalstu. Šāda situācija rada lielas izaugsmes iespējas Spotify.

Līdzīgi raksti

Atbildēt