Divas Android lietotnes, kas bija pieejamas Google Play veikalā un lejupielādētas vairāk kā 1.5 miljonus reižu, izmantojušas kādu sistēmu, kura bez viedtālruņa lietotāja ziņas no viņa konta klikšķina uz dažādām reklāmām.
Kā apgalvo drošības uzraudzības uzņēmuma Symantec pētnieki, abas aplikācijas jau gandrīz gadu atradušās Google Play veikalā. Pēc tam, kad Symantec šo triku atklājis, ziņojis par to Google un aplikācijas tika izņemtas no lietotņu veikala. Abas aplikācijas – Idea Note: OCR Text Scanner, GDT, Color Notes un fitnesa aplikācija Beauty Fitness: Daily Workout, best HIIT coach – piedāvāja lejupielādes failu, ko veidojis sertificēts uzņēmums, lai aizsargātu Android lietotņu intelektuālo īpašumu.
Aplikācijas izmantojušas viltīgu veidu, kā apmānīt lietotājus. Tiesa, ka reklāmas tikušas atainotas, aplikācijas lietošanas laikā, taču izvietotas ārpus ierīces skatāmā ekrāna zonas, lai lietotājs tās nevarētu redzēt.
Symantec piebilst, ka izmantojot šādu taktiku, iespējams brīvi rādīt reklāmas un jebkuru citu potenciāli ļaunprātīgu saturu. Aplikācija spēj automātiski spiest uz dažādām reklāmām, ar katru klikšķi radot ieņēmumus par reklāmu. Šī taktika nopietni ietekmē arī aplikācijas lietotāju – viedtālruņa akumulatora darbības laiks ātri krītas, kā arī tiek ātrāk tērēti viedtālruņa mobilie dati. Symantec iesaka šīs lietotnes manuāli atinstalēt no viedtālruņiem.
Šogad Google atklāja, ka no Google Play lejupielādēto potenciāli kaitīgo lietotņu skaits pagājušajā gadā pieaudzis par 100%. Straujais pieaugums radies, jo uzņēmums potenciāli kaitīgo lietotņu sarakstā iekļāvis arī krāpnieciskas lietotnes.
Avots: ZDNet