Apple drīzumā darīs pieejamu savu jaudīgo iekšējo meklētājprogrammu uz App Store un citām aplikācijām, tā šīs nedēļas Bloomberg izdevumā vēsta Marks Gurmans (Mark Gurman). Apple savus jauninājumus pirmo reizi publiskoja dodot ieskatu iOS 14 un iPadOS 14, ļaujot lietotājiem tur meklēt tīmekļa rezultātus, detalizētu informāciju no aplikācijām, dokumentiem un daudz ko citu.
Kā vēsta ierakstā, bijušā Google izpilddirektora Džona Džannandrea (John Giannandrea) meklēšanas komanda strādā pie tā, lai iekšēji nosaukto meklētājprogrammu “Pegasus” veicinātu iOS un macOS un varētu pat izmantot ģeneratīvos AI rīkus, lai to vēl vairāk uzlabotu. Pērn Apple arī laida klajā “Business Connect” rīku, kas palīdzēja nostiprināt savu informācijas datu bāzi ar detaļām par uzņēmumu darba stundām un atrašanās vietām, tādā veidā veicinot konkurētspēju ar Google.
Gurmans norāda, ka, lai gan Apple Spotlight un lietotņu meklētājprogramma nav tik jaudīga kā Google, tai ir labs App Store reklāmu bizness, kas nodrošina reklāmu rādīšanu citām savām lietotnēm, piemēram, Apple News un Weather. Tās lietas kopā Apple dod pietiekami daudz iespēju, lai palaistu savu meklētājprogrammu, jautājums – agrāk vai vēlāk.
Vai Apple to darīs, tas ir cits jautājums. Apple izpilddirektors Edijs Kjū (Eddy Cue) jau iepriekš izteicies, ka Apple nav nepieciešams izveidot savu meklētājprogrammu, un tiek ziņots, ka kompānija 2020. gadā noraidījusi piedāvājumu iegādāties Bing.
Avots: TheVerge