Augošā bitcoin vērtība ir piesaistījusi luksusa modes zīmolu uzmanību, veicinot interesi par kriptovalūtu kā maksāšanas līdzekli.
Strauji augošā Bitcoin vērtība ir piesaistījusi augstākās klases modes zīmolu un mazumtirgotāju uzmanību, veicinot turpmāku interesi par kriptovalūtu kā maksāšanas līdzekli. Mērķis? Izmantot jauniegūtās bagātības un veidot lojalitāti kriptovalūtu investoru vidū.
Līdz šim tikai daži luksusa zīmoli, tostarp LVMH, pulksteņu zīmoli Hublot un Tag Heuer, kā arī Kering piederošie modes zīmoli Gucci un Balenciaga ir eksperimentējuši ar kriptovalūtu kā maksājuma veidu.
Pēdējās nedēļās augstas klases franču luksusa universālveikals Printemps paziņoja, ka sadarbojas ar pasaulē lielāko kriptovalūtu biržu Binance un Francijas finanšu tehnoloģiju uzņēmumu Lyzi. Sadarbība ļāvusi veikalam kļūt par pirmo Eiropā, kas pieņem kriptovalūtas kā apmaksas opciju.
Šo soli, kas tiek sperts līdz ar bitcoin vērtības pieaugumu, ir pamanījuši arī citi zīmoli un mazumtirgotāji, kuri izrāda interesi pievienoties.
“Ir bijis diezgan daudz zvanu – tas ir izraisījis interesi,” sacīja Binance France prezidents Deivids Princejs, kurš sacīja, ka uzņēmums veic pārrunas ar citiem luksusa zīmoliem.
Luksusa šķiltavu un pildspalvu ražotājs S.T. Dupont aģentūrai Reuters pavēstīja, ka tā mērķis ir līdz svētkiem divos Parīzes veikalos pieņemt maksājumus ar kriptovalūtu.
Pieredzes jomā kruīzu kompānija Virgin Voyages šomēnes sāka piedāvāt savu pirmo produktu, kas pieņem bitcoin kā maksāšanas iespēju, – 115 tūkstošus EUR vērtu gada ceļazīmi līdz pat gada garumā kuģošanai uz tās kruīza kuģiem.
Regulatori jau sen ir brīdinājuši, ka tādas kriptovalūtas kā bitcoin ir augsta riska aktīvi, kuru izmantošana ir ierobežota. Nestabilitāte ir bijis vēl viens šķērslis, kas kavē plašu kriptovalūtas pieņemšanu kā maksāšanas līdzekli.
Tomēr jaunievēlētā ASV prezidenta Donalda Trampa solījumi par atbalstu ir veicinājuši rekordlielu bitcoin vērtības pieaugumu. S&P analītiķi apgalvo, ka šis naratīvs sāks mainīties, norādot, ka blokķēdes inovācijas finanšu tirgos varētu palielināt kriptovalūtu paredzamību.
Inovatīva zīmolu mārketinga meklējumos
Luksusa zīmoli jau sen ir centušies piesaistīt pircējus no tehnoloģiju nozares, atverot veikalus Silīcija ielejas ekskluzīvākajos tirdzniecības centros. Tāpat tiek piedāvāti tādi produkti kā, Hermes Apple Watch, kas apvieno franču zīmola luksusa ādu ar tehnoloģiju giganta pulksteņa laiku.
Tagad, kad luksusa industrija saskaras ar lielāko lejupslīdi pēdējo gadu laikā un meklē jaunus izaugsmes avotus, nesen sasniegtā bitcoin vērtība paver jaunas iespējas.
Piedāvājot maksājumus ar kriptovalūtu, uzņēmumi var sevi pozicionēt ka inovatīvus, nevis “aizspīlētus, vecus zīmolus, kas pārdod tikai bumeriem”, sacīja S&P Global Ratings digitālo aktīvu vadošais analītiķis Endrū O’Nīls.
Maksājumu iespēja joprojām lielā mērā ir tikai simboliska. Mazumtirgotāji parasti pārkonvertē līdzekļus uz eiro vai dolāriem, lai kompensētu svārstību riskus, savukārt lielākajai daļai pircēju maksājumu metodes kopumā tiek uzskatītas par “kaut ko, kas jau ir atrisināts” ar tādām darījumu platformām kā PayPal vai Venmo, teica O’Nīls.
Taču bitcoin investoriem, kuri ir novērojuši spēcīgu sava ieguldījuma vērtības pieaugumu, luksusa preces ir acīmredzama izvēle sava portfeļa diversifikācijai, uzskata analītiķi.
Balenciaga nesen izdeva ādas karšu turētāju, kas paredzēts kriptonauda uzņēmuma Ledger “Stax” aparatūrai. Tas liecina par pieaugošo interesi no dizaineru zīmolu puses. Melnajā ādas aksesuārā, kura mazumtirdzniecības cena ir 350 EUR, ir iekļauts atslēgu piekariņš un Eifeļa torņa piekariņš, kā arī NFC mikroshēma, kas atrodas zem zīmola logotipa.
Ledger Stax Crypto aparatūra, kas ir nesen izstrādāta augstākās klases aparatūra ar izliektu skārienekrānu, Best Buy tiek pārdota par 385 EUR. “Flex” aparatūru, kas atgādina Amazon Kindle miniatūru, pārdod par 240 EUR.“Nano” versiju, kas izskatās kā USB atslēga, pārdod par 76 EUR.
Centieni sasniegt gados jaunākus klientus
Luksusa konglomerāta Kering galvenais klientu un digitālais direktors Gregorijs Butte ir aprakstījis grupas stratēģiju tehnoloģiju jomā kā “testēt un mācīties”, nevis “gaidīt un redzēt”. Viņš uzsvēra, ka jauno tehnoloģiju izmantošana ir galvenais faktors, lai sasniegtu jaunākus klientus.
Kering zīmols Gucci kopš 2022. gada ir nodrošinājis iespēju iegādāties produktus, izmantojot desmit dažādas kriptovalūtās lielākai daļai klientu ASV. Printemps strādā pie tā, lai paplašinātu savu kriptomaksājumu pakalpojumu Ņujorkā, kur martā plāno atvērt vairāku zīmolu mazumtirdzniecības veikalu Volstrītas rajonā.
Bitcoin pieaugums 2021. gada beigās izraisīja sākotnēju luksusa zīmolu interesi. Tag Heuer, ko tobrīd vadīja LVMH luksusa preču scionists Frederiks Arno, kā arī Gucci nākamajā gadā akceptēja maksājumus kriptovalūtā par dažiem pirkumiem ASV.
Viens no kriptovalūtas piekritējie ir Eunisa Vona, investore un influencere, kas pazīstama kā “Eunicorn”. Vona teica, ka šogad viņa izmantoja kriptovalūtu, lai iegādātos vairākus augstas klases pulksteņus, tostarp Audemars Piguet Royal Oak modeli.
Taču viņa nav ieinteresēta, lai viņu piesaistītu augstas klases zīmoli, kas cenšas veidot ciešākas attiecības ar klientiem, un dod priekšroku tradicionālo mazumtirdzniecības veikalu un pārdošanas rutīnas apiešanai.
Viņasprāt, tas aizņem pārāk daudz laika. “Ja es pirkšu, tad otrreizējā tirgū, nevis ar viņu starpniecību,” viņa sacīja aģentūrai Reuters. “Es gribu to tagad.”
Avots: Reuters