ES pieprasa META samazināt personalizētu reklāmu izmantošanu

Eiropas Savienības spiediena dēļ Meta maina savu pieeju reklāmām, likvidējot “maksā vai piekrīti izsekošanai” pieeju savās platformās.

Uzņēmums Meta, saskaroties ar pieaugošu spiedienu no ES par bināru “maksā vai piekrīti reklāmu izsekošanai” izvēli, ko uzņēmums šobrīd praktizē reģionā, ir spiests atkal mainīt pieeju reklāmu izplatīšanai. Šis lēmums nav pārsteidzošs, ņemot vērā, ka, ja uzņēmums pieeju nemainīs, tas riskē ar līdz pat 10% no globālā gada apgrozījuma lielu naudas sodu.

Tehnoloģiju lielsvara mēģinājums apiet ES likumus ir piedāvājums radīt tā sauktās “mazāk personalizētās reklāmas”. Eiropas regulējuma sistēma šogad ir kļuvusi stingrākā, kad stājās spēkā ES galvenais tirgus konkurences regulējums – Digitālo tirgu akts (DTA).

Meta bloga ierakstā paziņoja par izmaiņām reklāmu mērķēšanā ES lietotājiem. Uzņēmums norādīja, ka izmaiņas stāsies spēkā “dažu nedēļu” laikā. Lietotājiem, kuri nevēlas abonēt pakalpojumu, kas noņem reklāmas, tiks rādītas mazāk personalizētas reklāmas. Šīs reklāmas izmantos mazāk personisko datu un būs vairāk orientētas uz kontekstu.

Citiem vārdiem sakot, Meta beidzot tiks spiests pārstāt uzmācīgo reklāmu praksi ES ietvaros. Nākotnē tehnoloģiju gigants, iespējams, būs spiests izmainīt pieeju reklāmām vēl vairāk, kad ES regulatori pieņems galēju lēmumu par DTA.

“Mazāk personalizētas reklāmas”

Meta norāda, ka jaunajai “mazāk personalizētajai” pieejai reģiona lietotājiem tiks izmantoti dati par “personas vecumu, atrašanās vietu, dzimumu un to, kā persona mijiedarbojas ar reklāmām.”

Tomēr, vai šāda pieeja būs pietiekama, lai apmierinātu ES regulatorus, nav zināms. Paredzams, ka bloks nākamā gada laikā pabeigs savu DTA izmeklēšanu. Būtiski ņemt vēra, ka Meta saskaras arī ar izaicinājumiem attiecībā uz reklāmu izsekošanas modeli, ko nosaka Vispārīgā datu aizsardzības regula (VDAR), kā arī lietotāju personīgām sūdzībām.

Galvenā juridiskā problēma ar kuru Meta saskaras DTA ietvaros ir tas, ka likums nosaka, ka uzņēmumam ir jāiegūst lietotāju piekrišana, lai izmantotu to personas datus starp noradītajiem pamatplatformas  pakalpojumiem (NPP) un citiem pakalpojumiem.

Gan Facebook, gan Instagram ir NPP. Tas nozīmē, ka kopš marta, kad DTA stājās spēkā, Meta ir bijis jāiegūst lietotāju piekrišana izsekošanai un pakalpojumu veidošanai, balstoties uz lietotāja aktivitāti. Tikai tad, ja šāda piekrišana ir iegūta, Meta var izplatīt tā saucamās “mazāk personalizētas reklāmas”.

Problēma ir sekojoša – Meta nav lūdzis cilvēku atļauju visaptverošai izsekošanai un profilēšanai. Tā vietā uzņēmums lietotājiem piedāvāja bināru izvēli, proti piekrist reklāmu izsekošanai vai abonēt pakalpojumu, kas atbrīvotu platformas no reklāmām.

ES martā DTA ietvaros uzsāka izmeklēšanu par šo bināro izvēli. Jūlijā Eiropas Komisija paziņoja par provizoriskiem secinājumiem, norādot, ka uzskata, ka Meta “maksā vai piekrīti” modelis neatbilst noteikumiem.

Komisija turpina Meta izmeklēšanu. Paralēli izmeklēšanai, uzņēmums ir izvirzījis mērķi mainīt pieeju reklāmu izplatīšanai, lai apmierinātu DTA un regulatorus.

“Pārmaiņas, par ko paziņojām šodien, apmierina ES regulatoru prasības un pat pārsniedz to, ko pieprasa ES likums,” Meta ziņoja bloga ierakstā, nesniedzot sīkāku informāciju, kas šo apgalvojumu pamatotu.

Tāpat uzņēmums noradīja, ka “paliekam nepārprotami pārliecināti, ka personalizētas reklāmas ir labākā pieredze gan privātpersonām, gan uzņēmumiem.” Tātad, uzņēmuma komunikācijā ir zināma neskaidrība, jo Meta iebilst veikt lēmumu, kuru tas nav vēlējies pieņemt.

Abonementa cenas samazinājums

Papildus personisko datu izmantošanas samazināšanai reklāmu mērķēšanas ietvaros, uzņēmums paziņoja, ka samazinās abonementa, kas ļauj atbrīvoties no reklāmām, cenu par 40%.

Tas nozīmē, ka mēneša maksa, lai Instagram un Facebook atbrīvotu no reklāmām, tagad tīmeklī maksās nevis 9,99EUR, bet 5,99EUR, bet mobilajās ierīcēs – 7,99EUR mēnesī.

Tātad Meta, iespējams, cer atgūt daļu no ieņēmumiem, ko varētu zaudēt, piedāvājot mazāk mērķētas reklāmas, piesaistot lietotājus abonēt pakalpojumu, kas likvidētu reklāmas no uzņēmuma platformām.

ES atteicās sniegt komentārus par Meta publicētajiem paziņojumiem, kamēr turpinās DTA izmeklēšana sakarā ar uzņēmuma privātuma politikas praksi.

Komisijas paŗstāve Lija Zubera norādīja: “Jaunais modelis, ko ieviesis Meta, ir tikai paša uzņēmuma atbildība, un tas nav ne apstiprināts, ne saskaņots ar Komisiju.”

Viņa piebilda, ka ir par agru spekulēt par ietekmi uz gaidāmajām neatbilstības procedūrām, norādot: “Mūsu mērķis ir panākt, lai Meta pilnībā un efektīvi ievēro šos noteikumus pēc iespējas ātrāk.”

Avots: TechChurch

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt