Facebook bloga rakstā pirmdienas vakarā paziņoja, ka sešu stundu tādu sociālo mediju kā Facebook, Messenger, Instagram un WhatsApp dīkstāve radusies uzņēmuma maršrutētāju konfigurācijas maiņas rezultātā. Sistēma nav bijusi uzlauzta, bet vienkārši piedzīvojusi tehniskas problēmas. Bloga rakstā netiek atklātas smalkākas detaļas par notikušo. Izskatās, ka Facebook izmantotās ierīces nespēja sazināties viena ar otru. Sociālo mediju gigants apgalvo, ka “šis tīkla traucējums radīja domino efektu attiecībā uz veidu, kādā datu centri sazinās, apstādinot pakalpojumus”.
Izpilddirektors Marks Zakerbergs pirmdienas vakarā publiskoja atvainošanos, sakot, ka lietotnes atgriežas tiešsaistē. Sociālo mediju giganta izpilddirektors piemetināja: “Es zinu, cik lielā mērā jūs paļaujaties uz mūsu pakalpojumiem, lai uzturētu sakarus ar cilvēkiem, kas jums rūp.”
Problēmas sākās ap 18:40 pirmdien pēc Latvijas laika un izraisīja plašas problēmas uzņēmumam. Šī bija viena no ilgākajām Facebook dīkstāvēm kopš 2019. gada, kad vietnes darbība piedzīvoja problēmas vairāk nekā 24 stundas. Darbinieki nevarēja savstarpēji sazināties uzņēmuma nodrošinātajos komunikācija pakalpojumos, un daži pastāstīja ziņu portālam The Verge, ka saziņai izmantojuši darba nodrošinātos Outlook e-pasta kontus.
Problēmas sākās ar parasto BGP atjauninājumu, kas nogāja greizi, izdzēšot DNS maršrutēšanas informāciju, kas Facebook ir nepieciešama, lai ļautu citiem tīkliem atrast savas vietnes.
Avots: The Verge
One Response
PGP protokols nedzēsa DNS ierakstus, tas dzēsa sevi no PGP ierakstiem un neviens maršrutētājs nemācēja tikt līdz Facebook DNS serveriem, precīzak pie maršrutētāja, kurš apkalpo šos serverus….