Ford konkrēto divīziju vada bijušais Teslas inženieris un tiek strādāts pie elastīga akumulatora platformas trešās paaudzes elektroauto.
Divus gadus atpakaļ Ford izveidoja “skunkworks” (slengs eksperimentālai un slepenai ražošanas iestādei) laboratoriju ar misiju izstrādāt elektroauto par pieejamu cenu. Komandu vada Alans Klarke, kurš pirms tam 12 gadus strādāja Tesla. Tagad viņš ir advancēto elektroauto izstrādes izpilddirektors.
Gluži kā jebkurš cits globāls auto ražotājs, Ford cenšas izveidot perfekto formulu ienesīgiem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Uzņēmums ar Model e uzrāda 1.48 miljardu EUR zaudējumu 2023. gada pēdējā ceturksnī vien. Ražotājs sacīja, ka samazinās tempus, kādos tērē līdzekļus uz elektroauto, lai labāk pielāgotos pieprasījumam.
Taču “skunkworks” laboratorijas atklājums pierāda, ka Ford vēljoprojām ir fokusēti uz konkurenci ar Tesla un citiem šīs kategorijas auto ražotājiem.
“Pirms diviem gadiem mēs klusībā noslēdzām derības”
“Pirms diviem gadiem mēs klusībā noslēdzām derības,” Džims Farlejs, Ford izpilddirektors, sacīja zvanā ar investoriem. “Mēs izveidojām ļoti talantīgu skunkworks komandu, lai izveidotu zemu izmaksu elektroauto platformu. Tā bija maza grupa, maza komanda, daži no pasaulē labākajiem elektroauto inženieriem, un tas viss bija atdalīts no Ford. Tas bija starta uzņēmums.”
Balstoties uz TechChrunch informāciju, komanda atrodas Kalifornijā, Irvīnā un to sastāda inženieri no Auto Motive Power, enerģijas pārvaldības starta uzņēmums, ko Ford iegādājās pagājušogad. AMP pamatlicējs Anils Parjani šobrīd ieguvis titulu kā Ford inženierijas izpilddirektors.
Klarke un viņa komanda ir izstrādājuši “elastīgu platformu, kas ne tikai tiks izmantota vairāku veidu transportlīdzekļos, bet arī būs liela programmatūras un pakalpojumu instalētā bāze, ko redzam [Ford] Pro, uzņēmuma komercpakalpojumu vienība,” Farlejs saka.
Ražotāja mērķis ir sacensties ar Tesla, kas arī šobrīd strādā pie sava zemu izmaksu elektroauto, tāpat kā Ķīnas ražotāji, piemēram, BYD, kam lieliski izdodas pārdot lētākus elektroauto.
Taču šie transportlīdzekļi tik drīz vien nebūs pieejami. Skunkworks komanda, visticamāk, strādā pie tā, kas būs Ford trešās paaudzes auto. Tie nāks klajā tikai pēc uzņēmuma otrās paaudzes elektroauto – elektriskais pikaps un trīs rindu apvidus auto. Gaidāms, ka tos sāks ražot 2025. gadā uzņēmuma Blue Oval pilsētiņā Tenesī štatā. Otrās paaudzes auto būs ienesīgi “pirmajos 12 mēnešos pēc relīzes,” Farlejs atzīst.
Ford nākotnē “arvien nozīmīgāku lomu” spēlēs hibrīdi. Uzņēmuma hibrīdu akcijas 2023. gadā kāpa par 20 procentiem, un Farlejs sacīja, ka 2024. gadā sagaida 40 procentu pieaugumu.
Uzņēmums ir apslāpējis savus elektroauto plānus, jo pieprasījums pēc tiem ir sarucis, un daži tirgotāji ir izvēlējušies neveikt dārgos infrastruktūras uzlabojumus, kas nepieciešami, lai tos pārdotu. Uzņēmums sacīja, ka atliks 11.14 miljardu EUR investīcijas, ieskaitot plānotu akumulatoru ražotni Kentukī.
Avots: TheVerge