Pateicoties jaunajiem grozījumiem, Eiropā dzīvojošie klienti varēs izvēlēties, starp kādām Google platformām tiek dalīti personīgie dati.
Uzņēmums paziņojis, ka Eiropas klienti varēs izlemt tieši cik daudz datu koplietošana ir pieņemama. Jaunā politika, kas ir kā atbilde ES Digitālo tirgu aktam, ļauj lietotājiem pilnībā atteikties no datu koplietošanas visās, dažās vai nevienā no piedāvātajiem uzņēmuma pakalpojumiem. Sarakstā ietilpst: YouTube, Search, reklāmu pakalpojumi, Google Play, Chrome, Google Shopping un Maps. Jāpiemin, ka ir neliels āķis – datu koplietošana joprojāms tiks izmantota, kad nepieciešams pabeigt kādu uzdevumu. Piemēram, ja iepērkaties Google Shopping un apmaksu veicat ar uzņēmuma maksājumu pakalpojumu, dati tāpat tiks dalīti starp platformām.
Tās gan nav lielākās pārmaiņas, kas uzņēmumam jāveic, lai akts tiktu ievērots. Likums iekļauj papildus noteikumus par sadarbspēju un konkurenci. Piemēram, Google vairs nevarēs meklētājā piedāvāt savus pakalpojumus pāri citiem.
Taču visi lielie tehnoloģiju uzņēmumi ir vienisprātis par šīm izmaiņām. Lai gan Google izvēlējās neiesniegt apelāciju, Apple, Meta un TikTok devušies cīnīties tiesā.
ES nav vienīgā valdība, kurai traucē ievāktie krājumi ar lietotāju datiem. ASV tieslietu departaments iesūdzējuši uzņēmumu tiesā. Departaments ir paziņojis, ka milzīgais lietotāju datu apjoms, ko tehnoloģiju gigants gadu laikā sakrājis, to padara par “datu cietoksni”, kas nodrošina, ka tā joprojām ir pasaulē vadošā meklētājprogramma.
Taču dažiem lietotājiem šīs izmaiņas liks meklēt kompromisus. Uzņēmums min – ja lietotājs atvieno Search, YouTube un Chrome, pielāgotās video rekomendācijas vairs nebūs precīzas. Ja Search un Maps tiek atvienoti Maps lietotne vairs nevarēs piedāvāt saistošas lokācijas, kas balstītas uz iepriekšējām aktivitātēm. Lietotājiem būs jāizvēlas starp privātumu un ērtībām, taču vismaz katrs spēs izlemt, ar cik datiem vēlas dalīties.
Avots: TheVerge