X īpašnieks Īlons Masks šodien ierosināja ideju, ka sociālais tīkls, kas agrāk bija pazīstams ar nosaukumu Twitter, iespējams, vairs nebūs bezmaksas vietne.
Tiešraidē pārraidītā sarunā ar Izraēlas premjerministru Benžaminu Netanjahu (Benjamin Netanyahu) pirmdien Masks sacīja, ka kompānija pāriet uz nelielu ikmēneša maksājumu par X sistēmas izmantošanu. Viņš izteica pieņēmumu, ka šādas izmaiņas būs nepieciešamas, lai risinātu uz platformas esošo botu problēmu.
“Tas ir vienīgais veids, kā es varu izdomāt, kā cīnīties ar plašām botu armijām,” skaidroja Masks. “Tā kā bots maksā centu, var arī apgalvot, ka desmito daļu no centa, bet, ja par to jāmaksā … daži dolāri vai kaut kas tamlīdzīgs, botu faktiskās izmaksas būtu ļoti augstas,” viņš sacīja. Plus katru reizi, kad kāds botu veidotājs gribētu uztaisīt vēl vienu botu, viņiem būtu nepieciešama vēl viena jauna maksāšanas metode.
Masks neteica, cik maksās jaunais abonementa maksājums, bet raksturoja to kā “nelielu naudas summu”.
Sarunas laikā Masks dalījās arī ar jauniem metrikas datiem par X, atzīmējot, ka vietnē tagad ir 550 miljoni ikmēneša lietotāju, kas ik dienu ģenerē 100 līdz 200 miljonus ziņu. Tomēr nebija skaidrs, vai Masks starp šiem skaitļiem skaita automatizētus kontus, kas ir kvalitatīvi boti, kas veido ziņu plūsmas, vai sliktus botus, piemēram, surogātpasta sūtītājus (spammer bots).
Masks neprecizēja, kad plāno veikt izmaiņas un prasīt maksu X lietošanai. Bet kopš Īlons Masks pērn pārņēma platformu, kompānija spiež savus lietotājus abonēt savu maksas abonēšanas produktu “X Premium” (iepriekš “Twitter Blue”). Šis 8 eiro mēnesī jeb 84 eiro gadā abonēšanas pakalpojums piedāvā dažādas funkcijas, piemēram, iespēju rediģēt ziņas, samazināt reklāmu aktivitāti, iespēju rakstīt garākas ziņas un daudz ko citu.
X neizpauž, cik tam ir maksas abonentu, taču neatkarīgie pētījumi norāda, ka X Premium nav piesaistījis lielāko daļu X lietotāju. Vienā analīzē tika noteikts, ka, piemēram, pašlaik X Premium abonē tikai 827 615 lietotāji.
Avots: TechCrunch
2 Responses
Nu tad skuju taku …
Būtu ideja norādīt kontu radīšanas datumu, tas daleji atrisinatu šo problēmu. Sociālo tīklu ideja ir dalīties ar noderīgu informāciju, pataisot visu par maksu atbaidītu lietotājus. Verifiye (zīmites) padara iespēju zinat vai šis konts ir apstiprināts, bet parastam lietotajam īsti nav nozīmes kaut ko maksāt. Biznesa kontiem un slaveniem cilvēkiem gan noderīga lieta.