Šajā nedēļā Instagram ieviesīs tiešās saziņas (DM vai Direct) sistēmu tīmekļa versijā, tādējādi lietotāji beidzot varēs sekot līdzi sarunām no interneta pārlūkprogrammas. Pēc šīs funkcijas šķietami nebeidzamās testēšanas ir labi redzēt apstiprinājumu, ka tā patiešām ir ceļā pie mums.
https://twitter.com/mosseri/status/1217122796586668033
Informācija nāk no Instagram izpilddirektora Adama Moseri, kas tvītā pauda savas cerības tiešās saziņas sistēmu padarīt pieejamu visiem lietotājiem “drīz” pēc testēšanas perioda. Informācija par testiem ir nākusi ārā jau krietnu laiku – tā uzticamā Džeina Vonga atklāja, ka uzņēmums klusām testēja funkciju jau iepriekšējā gada februarī. Viņa arī parādīja ekrānšāviņus no testa pagājušajā oktobrī. Skaidrs, ka Instagram centušies jau kādu laiku padarīt šo sistēmu darboties spējīgu, taču šī ir pirmā reize, kad tā ir publiski palaista.
Instagram is testing Direct on Web pic.twitter.com/bpdY9bep24
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) February 12, 2019
DM tīmekļa versija acīmredzami darbosies līdzīgi kā Instagram mobilajā lietotnē. Saskaņā ar The Verge rakstīto, lietotājs var sākt jaunas sarunas, reaģēt uz esošām ziņām un dalīties ar bildēm no interneta. Ņemot vērā to, ka liela daļa uzņēmumu komunicē ar saviem klientiem caur Instagram DM, šīs sistēmas parādīšanās arī uz datoriem, visticamāk, vairumam uzņēmumu atbalsta personāliem atvieglos dzīvi.
Facebook ir plašāki plāni, taču nopietns šķērslis traucē to īstenošanai
Facebook, Instgram mātesuzņēmums, ir ļoti mērķtiecīgi nosliecies uz ziņapmaiņu, lai savienotu tā dažādās lietotnes. Izpilddirektors Marks Zukebergs ir paudis nolūku integrēt ziņas no Facebook Messenger, WhatsApp un Instgram Direct vienā lielā iesūtnē. Lai arī nav skaidrs, vai Direct tīmekļa versija šajā koncepcijā ieiet vai arī neieiet, tā noteikti padara ziņapmaiņas pieredzi daudz tuvāku tādai, kāda tā ir uz “māsas” platformām.
Pašlaik Facebook skatās uz smagu cīņu nākotnē, ņemot vērā pašlaik notiekošo cīnīšanos ar ASV Federālo tirdzniecības komisiju (FTC) pretmonopola izmeklēšanā. Ja uzņēmums neuzvarēs, tas nozīmē FTC varētu ar spēku sadalīt tā daudzos servisus. FTC jau ir darījusi galu Facebook plāniem integrēt tā īsziņas vienuviet. Atliek tikai brīnīties, vai šāda rīcība ir bijusi iemesls kamdēļ Direct ir beidzot parādījies pārlūkos. Saprotams, ka uzņēmums nevar pašlaik fokusēties uz integrācijas procesu.
Lai būtu skaidrība, Instagram ir gan tīmekļa klients, gan tiešās saziņas sistēma kopš 2013. gada. Rodas nedaudz jocīga sajūta, apzinoties, ka ir pagājis tik ilgs laiks, lai beidzot parādītos DM tīmekļa versija. Pirms Direct parādīšanās tīmeklī tika izstrādata pat patstāvīga Instagram DM lietotne. Tā atgādināja savādu Instagram Threads versiju (ja to vēl kāds lieto).
Avots: The Next Web