Uzņēmuma Meta Platforms Inc. lietotne Instagram sasniegusi 2 miljardu ikmēneša aktīvo lietotāju, tuvojoties Facebook, kuru ik mēnesi izmanto 2.96 miljardu cilvēku.
Par jaunumiem uzņēmums paziņojis trešdien, savā trešā ceturkšņa ziņojumā atskaitē. Uzņēmums arī norādīja, ka tā ziņojumapmaiņas lietotni WhatsApp šobrīd ik dienu izmanto vairāk nekā divi miljardi cilvēku. Līdz ar to Meta lietotņu saimes kopējais lietotāju skaits mēnesī visā pasaulē ir 3,71 miljards.
Instagram izaugsme un konkurence
Fotoattēlu koplietošanas lietotne, Instagram, 2018. gada jūnijā sasniedza vienu miljardu lietotāju mēnesī. Kopš to iegādājās Facebook, Instagram ir piedzīvojis daudz pārvērtību un izmaiņu. Kādreiz, piemēram, lietotnē lietotāji redzēja tikai to saturu, kuru publicēja tie cilvēki, kuriem tie seko. Pēc krasām algoritma izmaiņām, sistēma sāka rādīt saturu, kas lietotājam varētu interesēt. Ar laiku lietotnei arī pievienoja TikTok stila īsa formāta videoklipus, jeb tā sauktos Reels, kam platformā tika piešķirta prioritāte salīdzinājumā ar citiem video formātiem. Meta veica šīs izmaiņas, lai saglabātu Instagram attīstību jau tā pārpildītajā sociālo tīklu nozarē.
Pēdējo gadu laikā īpašu popularitāti ieguva ByteDance Ltd. uzņēmuma platforma TikTok, kurā pieejami īsa formāta video. TikTok videoklipi tiek izsūtīti cilvēkiem, kurus interesē konkrēta tēma, nevis tikai tiem, kuri seko ieraksta autoram.
Uzņēmumam Meta ir svarīgi, lai viņu sociālo plašsaziņas līdzekļu platformas turpinātu piesaistīt jaunus lietotājus, un lai tie atgrieztos un pavadītu laiku piedāvātajās platformās. Šobrīd lielāko daļu ieņēmumu uzņēmums iegūst no platformās izvietotajām reklāmām. Pēdējā laikā tirgotāji tērē ievērojami mazāk digitālajām reklāmām, tāpēc sociālo tīklu konkurence palikusi sīvāka kā jebkad agrāk.
Facebook popularitāte samazinās
Uzņēmumam Meta piederošā platforma Facebook pēdējos mēnešos ir cīnījusies, lai saglabātu savu popularitāti. Salīdzinoši jauni lietotāji arvien biežāk dod priekšroku jaunākām lietotnēm, piemēram, TikTok un BeReal. Augustā tika ziņots, ka Facebook cīnījies, lai saglabātu savu Top 10 lietotnes pozīciju.
Saskaņā ar Sensor Tower veikto iPhone App Store datu analīzi Facebook šogad 97 reizes ir izkritis no Top 10 bezmaksas iPhone lietotņu saraksta ASV. Tas ir pārsteidzoši, ņemot vērā, ka pagājušajā gadā Facebook šo sarakstu pameta tikai 7 reizes.
Avots: Bloomberg