Meta, kas ir Facebook un Instagram galvenais uzņēmums, strādā pie jaunas, uz tekstu balstītas sociālā tīkla lietotnes. Lietotne varētu līdzināties gan Twitter, gan tā decentralizētajam konkurentam Mastodon.
“Mēs uzskatām, ka šobrīd ir iespēja izveidot jaunu, atsevišķu sociālā tīkla “telpu”, kurā satura veidotāji un sabiedrībā pazīstamas personas var savlaicīgi dalīties ar jaunumiem par savām interesēm.”, sacīja uzņēmuma pārstāvis.
Twitter līdzīga lietotne ļautu uzņēmumam izmantot pašreizējo haosu, kas valda Elona Maska vadītajā uzņēmumā, tādējādi rādot cilvēkiem, ka ir ”labākas alternatīvas’’. Kopš pagājušā gada beigām, kad Masks pārņēma Twitter platformu, sociālo mēdiju tīklam ir bijušas grūtības noturēt savu popularitāti un reklāmas datu bāzi.
Uzņēmumi ir samazinājuši reklāmu izdevumus pēc tam, kad Twitter atjaunoja dzēstos un aizliegtos kontus un izlaida maksas kontu verifikāciju, kā rezultātā krāpnieki sāka uzdoties par uzņēmumiem.
Kā ziņo MoneyControl, jaunās lietotnes kodētais nosaukums ir P92, un tā ļaus lietotājiem pieteikties, izmantojot esošos Instagram datus.
Meta lietotne būs balstīta uz līdzīgu sistēmu kā 2016. gadā izveidotais Mastodon – pakalpojums, kas līdzinās Twitter. Meta plāni tiek īstenoti laikā, kad tā lielākajai platformai Facebook ir grūtības piesaistīt jauniešu auditorijas uzmanību.
Tās video koplietošanas lietotne Instagram arī saskaras ar spēcīgu konkurenci, jo satura veidotāji vai ietekmīgi influenceri pamet šo platformu, pārejot uz TikTok.
Uznēmums ir arī veicis lielus ieguldījumus Metaverse – virtuālajā pasaulē, kurā lietotāji savstarpēji sazinās un strādā. Tomēr arī šajā lauciņā, uzņēmumam ir problēmas, jo 2022. gadā Metaverse zaudēja gandrīz 14 miljardus ASV dolāru.
Avots: BBC news, MoneyControl