Bloomberg vēsta, ka Nike izbeidz līgumu ar Amazon, e-komercijas vietni kurā sporta preču zīmols tieši pārdeva savu apģērbu un apavus klientiem. Lai gan trešās personas pārdevēji joprojām varēs turpināt ,,Nike” produktu pārdošanu, pats ,,Nike” vairs neizmatos vienu no lielākajiem tiešsaistes veikaliem “Amazon” vairumtirdzniecības nolūkos.
Nike un Amazon slēdza pirmo darījumu 2017. gadā. Tajā laikā Nike galvenais mērķis bija popularizēt un pārņemt kontroli pār saviem produktiem Amazon vietnē, samazinot nelicenzēto izplatītāju skaitu, kā arī izskaust pārpārdevēju. Tomēr pēdējo divu gadu laikā, kā ziņo Bloomberg, šī kontrole nekad nav pilnībā īstenojusies. Nike centieni konkurēt ar ar trešo personu produkciju cieta neveiksmi, tā iemesla dēļ, ka laika gaitā uzkrātās atsauksmes devušas priekšroku tieši neoficiālajiem pārdevējiem.
Šāda tipa pārmaiņas notika, jo Nike kompānija vēlas koncentrēties uz tiešo pārdošanu saviem klientiem, izmantojot instrumentus kā Nike lietotne un Nike.com. Uzņēmums arī nesen paziņojis, ka plāno samazināt savu tirdzniecības sadarbības partneru skaitu līdz 40 mazumtirgotājiem.
Ir zināms, ka Amazon jau kādu laiku gatavojās šāda veida paziņojumam no Nike, un ir veicis drošības pasākumus , kas joprojām nodrošinātu sporta kompānijas produktu tirdzniecību Amazon vietnē, šoreiz gan tikai no trešo pušu mazumtirgotājiem.
Eksperti citējot Bloomberg, teikuši, ka Nike gājiens var paaugstināt citu Amazon partneru bažas, kuriem nācies vērot, kā Amazon cīnās ar aizvien pieaugošo pelēkā tirgus preču daudzumu savā veikalā. Pat daži paša Amazon produkti kļuvuši par šīs problēmas upuriem.
“Tā kā Nike koncentrējas uz to, lai sekmētu pozitīvu patērētāju pieredzi, mēs esam pieņēmuši lēmumu izbeigt pašreizējo “Amazon Retail” izmēģinājuma projektu,” vēstīja ,,Nike” pārstāvis. ,,Mēs turpināsim ieguldīt savus spēkus partnerattiecībās ar citiem mazumtirgotājiem un platformām, lai sekmīgi spētu kalpot mūsu patērētājiem visā pasaulē.”
Avots: The Verge