Nissan pagājušās nedēļas beigās atklāja prototipa ražotni Jokohamā, Japānā, kur uzņēmums stāsta, ka plāno ražot cietvielu akumulatorus izmantošanai elektromašīnās. Uzņēmums paziņojumā norādījis, ka plāno izveidot eksperimentālu ražošanas līniju tās Jakohomas rūpnīcā 2024. gadā, kur jau no paredzētajiem materiāliem un konstrukcijām uzsāktu akumulatoru prototipu izveidi, lai tos testētu un uzlabotu pirms to ražošanas uzsākšanas. Nissan mērķis ir 2028. gadā izlaist savu pirmo elektro automašīnu ar cietvielu akumulatoru.
Cietvielu akumulatoru teorētiski varētu uzlādēt daudz ātrāk, un tā jauda būtu lielāka nekā litija jonu akumulatoriem, ko vairums elektro automašīnu izmanto tagad. Nissan paziņoja, ka cer galu galā izmantot akumulatorus savos visos elektro auto, ieskaitot pikapus. Uzņēmums min, ka cietvielu akumulatoru izmantošana visos tā piedāvātajos elektroauto, varētu samazināt arī pašu elektroauto cenu. Šādiem akumulatoriem būtu jāpalīdz padarīt elektriskos transportlīdzekļus daudz pieejamākus un galu galā, iespējams, tie varētu būt pat līdzvērtīgā cenu kategorijā kā benzīna vai dīzeļdegvielas automašīnas.
Arī citi automašīnu ražotāji rūpīgi strādā, lai izstrādātu cietvielu baterijas. VolksWagen atbalstītais QuantumScape uzņēmums plāno tos sākt pārdot 2024. gadā, un Ford apgalvo, ka līdz desmitgades beigām arī būs izstrādājis cietvielu akumulatorus. Toyota pagājušajā gadā paziņoja, ka vēlas sākt akumulatoru ražošanu līdz 2020. gada vidum, taču norādīja, ka jāturpina tehnoloģijas izpēte; pašlaik cietvielu akumulatoru izgatavošana izmaksājot visai dārgi.
Avots: The Verge