OpenAI nupat debitēja Super Bowl ar 60 sekunžu garu reklāmas klipu, kurā savas inovācijas pielīdzina cilvēces izcilākajiem izgudrojumiem.
Vakar notikušajā SuperBowl mākslīgā intelekta (MI) lielsvars OpenAI debitēja ar 60 sekunžu garu reklāmas klipu. Reklāma seko cilvēces tehnoloģiskajai evolūcijai, izmantojot īpatnēju pointilisma iedvesmotu animācijas stilu, kurā abstraktie punkti pārvēršas par ikoniskiem progresa attēliem.
Progress attēlots kā pāreja no agrīnajiem instrumentiem, piemēram, uguns un riteņa, uz mūsdienu sasniegumiem, piemēram, DNS sekvencēšanai un kosmosa izpētei. Klips noslēdzas ar mūsdienu MI pielietojumiem.
Tika parādīts, kā ChatGPT veic tādus ikdienas uzdevumus kā biznesa plānu sastādīšana un valodu apmācība. Reklāmas izvietošana pirmajā pusgadā izmaksāja aptuveni 13,5 miljonus EUR.
Reklāmā, kas tika izstrādāta jaunās OpenAI CMO Keita Raučas vadībā, apzināti netiek pieminēts AGI vai superinteliģence – aspekti, kas ir OpenAI misijas pamatā. Tā vietā reklāmā koncentrējas uz praktiskiem pielietojumiem.
“Mēs vēlamies, lai vēstījums būtu būtisks auditorijai, kas skatās Super Bowl, kurā ir desmitiem miljonu cilvēku, kuri nav pazīstami ar mākslīgo intelektu,” Rauča stāsta The Verge, norādot, ka to varētu redzēt aptuveni 130 miljoni cilvēku.
Lai gan koncepcijas izstrādes laikā tika izmantots OpenAI teksta un video MI Sora, lai ātri izstrādātu ideju prototipus un izpētītu dažādus kameras apstrādes veidus, galīgo animāciju pilnībā veidoja īsti, dzīvi un elpojoši mākslinieki.
“Tā ir cilvēka radošuma svinēšana un cilvēka radošuma paplašināšana,” saka Rauča, runājot par lēmumu galaproduktā neizmantot MI ģenerētu saturu.
Izšķiroršs brīdis
Kampaņa tiek īstenota brīdī, ko OpenAI uzskata par izšķirošu. “Mēs esam intelekta laikmeta sākumstadijā, un jūs varat piedalīties jau šodien,” saka reklāmas izstrādātāja, atsaucoties uz izpilddirektora Sema Altmana nesen publicēto blogu. “Šis ir potenciāli jaudīgākais rīks, kādu jebkad esam radījuši, un tas jau šobrīd atrodas jūsu kabatās.”
OpenAI SuperBowl momentam nevarēja būt lielākas likmes. Tā kā konkurenti arvien vairāk nostiprinās un uzņēmums vēlas iegūt 291 miljardu EUR novērtējumu, reklāma ir paredzēta, lai palīdzētu jaunuzņēmumam sasniegt prognozētos 11,2 miljardu EUR ieņēmumus.
Spiediens ir īpaši liels pēc nesenās Google MI reklāmas katastrofas. Rīka reklāma olimpiskajās spēlēs tika atsaukta pēc tam, kad reklāmas saturs izraisīja nepatiku par sirsnīga vēstījuma rakstīšanu, kas tika radīts izmantojot MI.
Jautājot par to, ko viņi ir iemācījušies no Google reklāmas neveiksmes, Rauča sacīja, ka “visa telpa mācās”, bet uzsvēra, ka “autentiskums ir ļoti svarīgs”. Google Super Bowl laikā piedāvā savu Gemini reklāmu, kas ir līdzīga OpenAI reklāmai, savukārt Meta demonstrē ar MI darbināmas funkcijas Ray-Ban viedajās brillēs.
OpenAI reklāma debitē laikā, kad sabiedrībā aizvien biežāk tiek runāts par MI ietekmi uz sabiedrību. Jautāta par iespējamo kritiku, kas saistīta ar MI salīdzināšanu ar tādām fundamentālām cilvēces inovācijām kā uguns un ritenis, Rauča bija tieša: “Mēs pamatā ticam šīs tehnoloģijas pārveidojošajam spēkam. Tas ir mūsu darbības pamatā.”
Avots: TheVerge