Tesla piedzīvo kārtējās domstarpības ar likumdevējiem, šoreiz uzmanības centrā esot maldīgam mārketingam par autonomo braukšašnas sistēmu.
Telsa ir izmantojusi maldinošu mārketingu attiecībā uz autopilota un autonomās braukšanas sistēmām. ASV administrativās tiesas tiesnesis ir nolēmis, ka uzņēmums realizē maldinošu mārketingu, radot klientiem nepatiesu priekšstatu par tās Autopilot un Full Self-Driving vadītāja atbalsta programmatūras iespējām.
Šis lēmums ir būtisks pavērsiens vairāku gadu ilgajā lietā, ko ierosināja California Department of Motor Vehicles (DMV).
Tiesnesis piekrita štata DMV prasībai uz 30 dienām apturēt Tesla transportlīdzekļu tirdzniecību. DMV ir apturējis šī rīkojuma izpildi un piešķīris Tesla 60 dienas, lai mainītu vai pilnībā izņemtu jebkādu maldinošu formulējumu, pirms sankcija tiktu ieviesta.
Tiesnesis arī ieteica uz 30 dienām apturēt Tesla ražošanas licenci, taču arī šo ieteikumu DMV ir apturējis, vēsta Bloomberg News.
“DMV šodienas lēmums apstiprina, ka departaments pieprasīs visaugstākos drošības standartus no katra transportlīdzekļu ražotāja, lai aizsargātu Kalifornijas autovadītājus, pasažierus un gājējus,” paziņojumā norādīja DMV direktors Stīvs Gordons.
“Tesla var veikt vienkāršus soļus, lai apturētu šī lēmuma stāšanos spēkā un pastāvīgi atrisinātu šo jautājumu – soļus, ko autonomo transportlīdzekļu uzņēmumi un citi autoražotāji jau ir spējuši īstenot Kalifornijas inovatīvajā un atbalstošajā tirgū.”
Tesla platformā X paziņoja: “Pārdošana Kalifornijā turpināsies bez pārtraukuma.”
“Šis bija “patērētāju aizsardzības” rīkojums par termina “autopilots” lietošanu lietā, kurā neviens klients nav nācis klajā ar apgalvojumu, ka pastāv problēma,” aizstāvējās uzņēmums.
Nav nedz pirmais, nedz pēdējais rodeo
Pēc 60 dienu termiņa Tesla var iesniegt apelāciju. Gadijumā, ja uzņēmums izpildīs DMV prasības, sankcijas tiks atceltas. Tomēr pagaidām nav skaidrs, kādas tieši darbības DMV sagaida no Tesla, izņemot norādi “rīkoties attiecībā uz termina ‘autopilot’ lietošanu”.
Uzņēmums jau iepriekš ir saskāries ar vairākām izmeklēšanām par līdzīgām apsūdzībām, ka tās daļējas autonomijas sistēmu mārketings bijis maldinošs. Uzņēmums ir piedzīvojis arī vairākas civillietas saistībā ar avārijām, kuru sakne meklējama autopilota modelī.
Daļa no šīm lietām jau ir izlīgtas. Kalifornijas DMV ierosinātā lieta vairākus gadus tika izskatīta štata Office of Administrative Hearings. Aģentūra uzņēmumu apsūdzeja tajā, ka tas klientos ieviesis pārliecību, ka tā uzlabotās vadītāja atbalsta sistēmas spēj nodrošināt augstu autonomijas līmeni.
DMV apgalvoja, ka tas veicinājis pārmērīgu paļāvību uz sistēmām, kas ir sekmējies desmitiem avārijās un vairākos nāves gadījumos. Tesla šīs apsūdzības noraidīja.
Pat īslaicīga pārdošanas apturēšana Kalifornijā varētu būtiski ietekmēt uzņēmumu, jo šis štats joprojām ir uzņēmuma lielākais tirgus Amerikas Savienotajās Valstīs.
Ražošanas licences apturēšana arī varētu nodarīt ievērojamu kaitējumu. Lai gan uzņēmums ir uzbūvējis milzīgu rūpnīcu Ostinā, Teksasā, un pārcēlis savu oficiālo galveno biroju tur, tas joprojām ir atkarīgs no Fremont rūpnīcas Kalifornijā, kur tiek ražoti simtiem tūkstošu transportlīdzekļu, tostarp visi Ziemeļamerikas tirgum paredzētie Model 3 sedani.
Tiesneša lēmums pieņemts laikā, kad Tesla paplašina savu Robotaxi pakalpojuma testēšanu Ostinā. Pagājušajā nedēļas nogalē uzņēmums no savas nelielās autoparka flotes pilsētā noņēma drošības uzraugus.
Pēdējo sešu mēnešu laikā klientiem tika piedāvāti braucieni ar drošības uzraugu vadītāja vai pasažiera sēdeklī. Kā norādījis izpilddirektors Īlons Masks, šie transportlīdzekļi izmanto citu Tesla braukšanas programmatūras versiju nekā tā, kas pieejama uzņēmuma klientu automobiļos.
Avots: TechCrunch































