Preses relīzes

Tikai saskaršanās ar biznesa riskiem rosina uzņēmējus ieviest integrētus IKT risinājumus

Kaut ekspertu aprēķini liecina, ka, saņemot visus informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) un mobilo sakaru pakalpojumus pie viena pakalpojumu sniedzēja, gada laikā var ietaupīt 20 līdz 30% no izdevumiem, Latvijas uzņēmēji šo iespēju izmanto kūtri. Pieredze liecina, ka viņu galvenā motivācija ieviest integrētus risinājumus sava biznesa drošībai, darba efektivitātes palielināšanai un datu uzglabāšanai aizvien ir pašu negatīvā pieredze.

Šobrīd uzņēmēji visā pasaulē, tostarp Baltijas valstīs, pakāpeniski ievieš integrētus IKT un mobilo sakaru risinājumus sava biznesa ilgtspējas nodrošināšanai, darba efektivitātes palielināšanai, izmaksu optimizēšanai un drošai datu uzglabāšanai. Tāpat viņi meklē iespējas saņemt IKT un mobilo sakaru pakalpojumus, piemēram, mākoņpakalpojumus, telefonijas, interneta, datu pārraides, uzglabāšanas un drošības, IT apkalpošanas un citus pakalpojumus, pie viena pakalpojumu sniedzēja.

Eksperti norāda, ka Latvijā vislielāko interesi par IKT un mobilo sakaru pakalpojumu saņemšanu no viena pakalpojumu sniedzēja izrāda dažādu nozaru uzņēmumi, bet īpaši – loģistikas, grāmatvedības, finanšu, kokapstrādes, tūrisma un arī IT industriju uzņēmumi.

Šādu izvēli veicina trīs iemesli. Pirmkārt, ar cilvēku resursiem, ir sarežģīti apstrādāt lielu ienākošo zvanu skaitu, vienlaikus saglabājot augstu klienta servisa līmeni, kas, kā zināms, ir būtisks biznesa konkurētspējas faktors. Otrkārt, saņemt biznesam aktuālus pakalpojumus no vairākiem pakalpojumu sniedzējiem nozīmē veltīt vairāk resursu ienākošo rēķinu apstrādei, kas nav efektīvi. Treškārt, saskaroties ar problēmām, uzņēmēji vēlas tās atrisināt ātri un vienkārši, tāpēc dod priekšroku komunikācijai ar vienu atbildīgo pusi, nevis vairākām,” skaidro BITES vadītājs Kaspars Buls.

Viņš piebilst, ka, optimizējot piegādātāju skaitu, proti, sadarbojoties ar partneriem, kuri nodrošina pēc iespējas plašāku uzņēmuma ikdienas darbam nepieciešamo pakalpojumu klāstu, operatīvo izmaksu ietaupījums gadā var sasniegt līdz pat 30%.

Ņemot vērā tirgus pieprasījumu pēc integrētiem IKT un mobilo sakaru pakalpojumiem, pasaulē vērojama gan šo pakalpojumu sniedzēju konsolidācija, gan arī IKT pakalpojumu integrēšana telekomunikāciju uzņēmumu pakalpojumu portfeļos.

Arī Baltija nav izņēmums. Šogad tika noslēgts BITES un “Latnet” konsolidācijas process, kura ietvaros tiek attīstīts unikālais “OneIT” koncepts, kas, pateicoties veiksmīgai abu uzņēmumu kompetenču apvienošanai, ir sasniedzis jaunu attīstības līmeni.

Jāpiebilst, ka “OneIT” ir šobrīd viens no nedaudziem uz biznesa klientiem orientētajiem pakalpojumu konceptiem Baltijā un citviet Austrumeiropā, kas sniedz iespēju uzņēmējiem saņemt visus IKT un telekomunikāciju, tostarp mobilo sakaru, pakalpojumus pie viena pakalpojumu sniedzēja.

Lai arī IKT un mobilo sakaru pakalpojumu saņemšana no viena tirgus spēlētāja ir aktuāla tendence, eksperti, raugoties uz tirgus situāciju Latvijā, norāda, ka uzņēmēju vidū aizvien pastāv vairāki šķēršļi, kas kavē integrētu risinājumu ieviešanu. Piemēram, nepilnīga uzņēmēju izpratne gan par datu drošību, gan par integrētu IKT un mobilo sakaru risinājumu pienesumu biznesam.

BITES kompetenču centra “Latnet” valdes loceklis Vladislavs Gurmans norāda – ja Latvijas un Lietuvas uzņēmēju izpratne par integrētu IKT un telekomunikāciju risinājumu pienesumu biznesam ir vienā līmenī, Igaunijas uzņēmēji ir mums visiem soli priekšā. Piemēram, mākoņskaitļošanas pakalpojumus Eiropā Savienībā izmanto vidēji 26% uzņēmumu, Igaunijā tos izmanto 33% uzņēmumu, bet Latvijā un Lietuvā attiecīgi – 15% un 22% uzņēmumu.

Latvijā aizvien mācāmies no savām, nevis citu kļūdām. Proti, par savu datu drošību lielākoties domājam tikai tad, ja paša bizness ir cietis no IKT riskiem, piemēram, kiberuzbrukuma, kā rezultātā noplūduši svarīgi dati, kuriem netika uzglabātas kopijas, vai kopā ar citām uzņēmumam piederošām mantām, ir nozagts datu serveris, kas glabājies biroja noliktavā,” skaidro V. Gurmans.

Viņš piebilst, ka šobrīd lielākā interese ir par datu uzglabāšanu datu centros ir no raidsabiedrību puses, jo tām ikdienā nepieciešami tehnoloģiski risinājumi, kas ļauj nodrošināt stabilu TV vai radio, interneta signālu, kam ir ļoti nozīmīga loma, runājot par šo organizāciju pakalpojumu kvalitāti.

Tāpat datu centru pakalpojumus izvēlas uzņēmēji, kuriem ir svarīga to datu drošība. Piemēram, “Latnet” Datu centrā tiek izmantoti sertificēti augstākā līmeņa datu drošības risinājumi, kas atbilst starptautiskā TIA/ANSI-942-A2014 Ranking III standarta prasībām. To, ka uzņēmums nodrošina drošu, profesionālu klientu IKT infrastruktūras pārvaldību apliecina arī ISO 27001 sertifikāts, nule kā iegūtais “Fortinet” zelta partnera sertifikāts un citi dokumenti.

Kopumā eksperti uzskata, ka, lai veicinātu uzņēmēju izpratni par integrētu IKT un mobilo sakaru pakalpojumu pienesumu biznesam, tas jādara aktīvāk, tostarp asociāciju un valsts līmenī, aktīvi skaidrojot “viedas valsts” un “viedā biznesa” principus.

Arī Latvijas publiskajā telpā jāveicina aktīvākas diskusijas par to, ka tehnoloģijas ir ceļš uz mūsdienīgāku, drošāku un efektīvāku uzņēmējdarbību, kas ne vienmēr nozīmē izmaksu pieaugumu. Daudzi uzņēmēji uzskata, ka “visu olu salikšana vienā grozā” jeb IKT un mobilo sakaru pakalpojumu saņemšana pie viena tirgus spēlētāja var radīt riskus, piemēram, paralizēt biznesu, ja piegādātājam rodas problēmas ar maģistrālajām sistēmām. Tomēr tas ir mīts. Pateicoties modernajām tehnoloģijām, iespējams nodrošināt pakalpojumu darbības nepārtrauktību arī krīzes situācijās, izmantojot rezerves serverus, rezerves slēgumus u.tml.,” tā K. Buls.

Līdzīgi raksti

Atbildēt