MUMBAJA, 2025. gada 14. oktobris – LG Electronics (LG) paziņoja, ka Indijas fondu biržā sācis kotēt meitasuzņēmuma LG Electronics India Limited (LGEIL) akcijas. Šis ir svarīgs solis LGEIL centienos kļūt par Indijas nacionālo korporāciju, vienlaikus nostiprinot LGEIL lomu kā ilgtermiņa partnerim valsts ekonomikas izaugsmes veicināšanā.
LG 14. oktobrī rīkoja akciju kotēšanas sākšanas ceremoniju Indijas fondu biržā, kurā tika prezentēta arī uzņēmuma nākotnes vīzija un kurā piedalījās LG Electronics izpilddirektors Viljams Čo, finanšu direktors Čangte Kims, LGEIL izpilddirektors Hongdžu Džons, valdes priekšsēdētājs Dehjons Songs, kā arī Indijas fondu biržas izpilddirektors Ašišs Čauhans, investori un analītiķi. Pēc tirdzniecības sākšanas signāla LG izpilddirektors Čo un Indijas fondu biržas izpilddirektors Čauhans kopīgi ieskandināja svinīgo gongu, lai atzīmētu LGEIL akciju tirdzniecības sākumu.
IPO laikā LG piedāvāja 15% LGEIL emitēto akciju (101 815 859 akcijas), izmantojot pārdošanas piedāvājumu. IPO cena tika noteikta 1140 Indijas rūpiju par vienu akciju apmērā, bet parakstīšanās apjoms 54 reizes pārsniedza kopējo piedāvājumu. Kotēšanas rezultātā tika iegūts aptuveni 1,31 miljards ASV dolāru.
Līdz ar iekļaušanu biržas sarakstā LGEIL nostiprina savas saknes Indijā. LG paredz, ka šī attīstība veicinās uzņēmuma izaugsmi tirgū, kurā ienākumu pieaugums un vidusslāņa mājsaimniecību skaita kāpums veicina sadzīves tehnikas tirdzniecību. Boston Consulting Group prognozes liecina, ka Indijas mājsaimniecību īpatsvars vidējo ienākumu grupā (6000-36000 ASV dolāru ienākumi gadā) pieaugs no 29% 2020. gadā līdz 46% 2030. gadā.
“Indija tagad ir mūsu globālās dienvidu stratēģijas centrā,” norāda LG Electronics izpilddirektors Viljams Čo. “Mēs ceram uz LG un LGEIL turpmāku izaugsmi.”
Nākotnes vīzija: Ražot Indijai, Ražot Indijā, Padarīt Indiju globālu
Līdztekus debijai akciju tirgū LG iepazīstināja ar ilgtermiņa vīziju, kā attīstīt savu līderpozīciju Indijā un to nostiprināt. Ņemot vērā Indijas iedzīvotāju skaitu un tās statusu kā vienam no pasaulē lielākajiem potenciālajiem tirgiem, LG plāno paplašināt vietējiem klientiem un tirgus vajadzībām pielāgotas stratēģijas. Tādējādi LG cer saglabāt savu pašreizējo pozīciju kā lielākajam sadzīves tehnikas un plaša patēriņa elektronikas[1] tirgotājam Indijā, skatoties pēc tirgus daļas fiziskās tirdzniecības kanālos.
Pirmā vīzija – “Ražot Indijai” – paredz radīt Indijas dzīvesveidam un vajadzībām pielāgotus produktus. Balstoties uz izpratni par vietējiem patērētājiem, kas uzkrāta gadu desmitiem, produktu klāstā uzsvars likts uz cenu pieejamību, Indijai specifiskām funkcijām un dizaina elementiem, kas atspoguļo kultūras īpatnības. Balstoties uz šo pieredzi, LG turpinās paplašināt savu uz Indiju orientēto produktu klāstu.
Uzņēmuma otrā vīzija – “Ražot Indijā” – uzsver LG atbilstību Indijas ekonomikas izaugsmes stratēģijai, kuras pamatā ir ražošana. LG ir izveidojis pašpietiekamu vietējo vērtību ķēdi, kas aptver izpēti un izstrādi, ražošanu, pārdošanu un apkalpošanu. Papildus jau esošajām rūpnīcām Noidā un Pūnā uzņēmums investē 50,01 miljardu Indijas rūpiju jaunas rūpnīcas izveidē Šri pilsētā, kurā paredzēts izveidot 1900 tiešas un netiešas darba vietas.
Visbeidzot, “Padarīt Indiju globālu” balstās uz šo pamatu, lai pozicionētu Indiju kā galveno virzītājspēku LG globālajā dienvidu stratēģijā, kas koncentrējas uz izaugsmes iespējām attīstības tirgos strauji mainīgās ģeogrāfiskās un ekonomiskās dinamikas apstākļos. Ar šo iniciatīvu LG mērķis ir veicināt Indijas pāreju no strauji augoša tirgus uz atzītu inovāciju, ražošanas un talantu centru.
Sniedzot iespējas vietējām nozarēm, stiprinot vērtību ķēdes un veicinot tehnoloģiskās spējas, LG cenšas dot iespēju Indijai parādīt savu izcilību pasaules mērogā – no progresīvas ražošanas un izpētes un izstrādes līdz tehnoloģiju eksportam un ilgtspējīgai attīstībai. Galu galā uzņēmums tiecas augt kopā ar Indiju, atbalstot tās izaugsmi kā pasaules ekonomikas līderei un vienlaikus nostiprinot savu kā uzticama valsts uzņēmuma statusu, kas pārstāv Indijas potenciālu pasaulē.
Veidojot labāku nākotni kopā
Papildus produktu piedāvājumiem LGEIL turpina stiprināt saikni ar klientiem, uzlabojot pēcpārdošanas pakalpojumus un paplašinot gada apkopes līgumu abonēšanas programmas, tādējādi nodrošinot ilgstošas attiecības arī pēc produktu pārdošanas. Uzņēmums arī paātrina izaugsmi nākotnes B2B jomās, nodrošinot progresīvas tehnoloģijas komerciālām telpām, HVAC sistēmas un informācijas displejus.
Balstoties uz kopīgu izaugsmes vīziju, LG ir gatavs Indijā radīt paliekošu vērtību, stiprinot savu lomu kā partnerim valsts attīstībā un veicinot tās globālos panākumus.
[1] Neskaitot mobilos telefonus