Šonedēļ Marks Zakerbergs izklāstījis savus plānus par Facebook – apvienot visas tam piederošās aplikācijas vienā lielā, multifunkcionālā aplikācijā. Šī ideja visai līdzinās Ķīnas multifunkcionālajai aplikācijai WeChat. Aplikācijām būtu vairākas atšķirīgas iezīmes, taču mērķi šķiet vienādi – unikāla aplikācija, kas piedāvā visu veidu pakalpojumus, sākot ar vienkāršām tērzētavām, ziņām un izklaidi un beidzot ar mobilajiem maksājumiem, azartspēlēm un iespēju sazināties ar dažādiem uzņēmumiem.
WeChat ir ķīniešu aplikācija, kurai Ķīnā ir vairāk kā 800 miljoni aktīvo lietotāju. Tā ir ļoti multifunkcionalā – tai ir spēļu straumēšanas serveri, banka, taksometri, ēdiena piegāde un daudz kas cits. Aplikācija ir pieejama arī citos reģionos, kas palīdz tai sasniegt vairāk kā miljardu aktīvo lietotāju katru mēnesi.
WeChat ir plaši pieejama un dominē savā reģionā, tās koncepts citiem sociālo mediju gigantiem ir šķitis neatkārtojams. Willy Shih, Harvardas biznesa skolas vadības prakses profesors, stāsta, ka WeChat nepārtraukti attīstās un piedāvā jaunus pakalpojumus. Tie ātri kļūst populāri, jo ir savienojami savā starpā, ērti izmantojami un jau uzreiz tiek piedāvāti esošajam lielajam WeChat klientu klāstam.
Pēdējos gados Facebook bijuši vairāki skandāli par privātuma politikas pārkāpšanu. Tas izraisījis spiedienu, mainīt Facebook piedāvāto pakalpojumu klāstu.
Facebook ambīcijas izveidot multifunkcionālu aplikāciju globālai auditorijai aizsākas 2012. un 2014. gadā ar Instagram un WhatsApp iegādi. Īsi pēc tam Messenger kļuva par Facebook lielāko un svarīgāko aplikāciju, kas piedāvā visvairāk funkciju.
Turpmāko 5 gadu laikā Messenger turpinājis attīstīties. Facebook tam pievienojis spēles, robotus, kas atbild uz ziņām, mobilos maksājumus un daudzas citas funkcijas. 2014 gadā firma pieņēma darbā Deividu Markusu – veiksmīgu uzņēmēju, kas strādā ar digitālajiem maksājumiem – lai palīdzētu īstenot Facebook ambīcijas, padarīt Messenger par populāru un plašu pakalpojumu sniedzēju.
The Verge mājas lapā tiek rakstīts, ka līdz ar pēdējo gadu centieniem nepārtraukti uzlabot Messenger, Marks Zakerbergs varētu veidot, ko līdzīgu WeChat, jo šī aplikācija ārpus Ķīnas nav visai populāra. Facebook lietotāji jau ir pieraduši pie piedāvātājām funkcijām, tāpēc jaunu ieviešana, varētu būt laikietilpīgs process.
Balstoties uz Pew Research Center publicēto informāciju, Facebook un WhatsApp ir visplašāk izmantotās sociālo mediju aplikācijas visā pasaulē.
Facebook šobrīd ir vairāki interneta popularizēšanas projekti jaunattīstības valstīs – tai skaitā WiFi projekts Terragraph un aplikācija Express WiFi. Ar šiem projektiem Facebook plāno iegūt papildus lietotājus.
Savienojot savas aplikācijas, Facebook var saskarties ar vairākām problēmām. Eiropas Komisiju regulāri uztrauc tehnoloģiju gigantu rīcība. Līdzīgi ASV Kongress sāk apšaubīt, vai Facebook kvalificējams kā monopols.
Šādas pārmaiņas Facebook varētu palēnināt jaunu lietotāju piesaisti. Turklāt Facebook riskētu kļūt atzīts par monopolu vairākās valstīs. Šāda aplikāciju apvienošana un multifunkcionālas aplikācijas izveide rada risku zaudēt to šī brīža unikalitāti. Cilvēkiem patīk izmēģināt dažādas aplikācijas un visa pārvēršana vienā varētu šķist nogurdinoša un savā ziņā apnicīga.
One Response
Dzīvei vairs nav jēgas ………