Uzņēmums Tesla ir atradis risinājumu, lai laikā, kad visā pasaulē ir mikroshēmu deficīts, neapturētu savu pieprasīto elektroautomašīnu ražošanu. Šobrīd uzņēmums pārraksta savu programmatūru, lai tā atbalstītu arī alternatīvas mikroshēmas.
“Mēs varējām aizstāt alternatīvus čipsus un pēc dažām nedēļām uzrakstīt programmaparatūru,” min uzņēmuma vadītājs Īlons Masks. “Tā nav tikai mikroshēmas maiņa, bet arī programmatūras pārrakstīšana.”
Šī pieeja ir palīdzējusi Tesla saglabāt augstu ražošanas līmeni, pēdējo trīs mēnešu laikā piegādājot klientiem vairāk nekā 200 000 transportlīdzekļu, norāda uzņēmums. Tesla ceturksnī guva $11.9 miljardu ieņēmumu, ieskaitot $1.1 miljardu peļņu.
Tesla, protams, nav vienīgais uzņēmums, kas jūt pasaules mikroshēmu trūkuma sekas. Tā kā pieprasījums pēc automašīnām ir augsts visu laiku, autoražotāji visā pasaulē izjūt ražošanas ierobežojumus. Šonedēļ Daimler un BMW sacīja, ka mikroshēmu trūkums ir piespiedis uzņēmumus slēgt dažas montāžas līnijas, kas nozīmē, ka uzņēmumi saražos par desmitiem tūkstošu mazāk automašīnas.
Īlons Masks sacīja, ka Tesla turpmākā izaugsme būs atkarīga no ātras globālās pusvadītāju deficīta atrisināšanas. “Globālā mikroshēmu deficīta situācija joprojām ir diezgan nopietna,” viņš teica. “Šā gada atlikušajai daļai mūsu izaugsmes tempu noteiks lēnākā daļa mūsu piegādes ķēdē,” kas iekļauj elektroautomašīnās nepieciešamo plašo mikroshēmu klāstu.
Tesla izmanto mikroshēmas, lai darbinātu visu, sākot ar drošības spilveniem un beidzot ar moduļiem, kas kontrolē transportlīdzekļa drošības jostas. “Liela cīņa šajā ceturksnī bija par moduli, kas kontrolē drošības spilvenus un drošības jostas,” stāsta uzņēmuma vadītājs. “Un, protams, bez tiem automašīnu nevar pabeigt.”
Īlons Masks komentē, ka, šķiet, ka vispasaules mikroshēmu deficīta situācija mainās uz labo pusi, taču ir grūti paredzēt, kas notiks tālāk.
Avots: The Verge