Twitter oficiāli aizliedz trešo pušu klientu lietotnes ar jauniem izstrādātāju noteikumiem

Twitter ir atjauninājis izstrādātāju noteikumus, lai aizliegtu trešo pušu klientus. Izmaiņas veiktas gandrīz nedēļu pēc tam, kad tas bloķēja lietotņu piekļuvi savai platformai, nepiedāvājot gandrīz nekādu paskaidrojumu par to, kas notiek.

Jaunajos noteikumos minēts, ka nedrīkst izmantot Twitter API vai saturu, lai “radītu vai mēģinātu radīt aizstājēju vai līdzīgu pakalpojumu vai produktu Twitter lietotnēm”.

Ceturtdien atjauninātajos noteikumos ir skaidri norādīts, ko tas nozīmē. “Twitter lietojumprogrammas” attiecas uz uzņēmuma “patērētājiem domātiem produktiem, pakalpojumiem, lietojumprogrammām, tīmekļa vietnēm, tīmekļa lapām, platformām un citiem piedāvājumiem, tostarp, bet ne tikai, tiem, kas tiek piedāvāti, izmantojot https://twitter.com un Twitter mobilās lietojumprogrammas”. Saskaņā ar Wayback Machine datiem jaunumi par alternatīvo pakalpojumu aizliegumu tika pievienota noteikumiem ar atjauninājumu.

Noteikumu izmaiņas tika ieviestas pēc tam, kad 12. janvārī Twitter klusi pārtrauca vairāku populāru trešo pušu Twitter klientu, piemēram, Tweetbot un Twitterific, darbību. Šo lietotņu izstrādātāji apgalvoja, ka nav saņēmuši nekādu paziņojumu no uzņēmuma par to, kas notiek. Pēc tam, 17. janvārī, uzņēmuma izstrādātāja konts paziņoja, ka “ievieš savus ilgstoši spēkā esošos API noteikumus”, kā rezultātā “dažas lietotnes var nedarboties”.

Paziņojums netika uztverts pozitīvi. Vairāki komentētāji un izstrādātāji norādīja, ka nav skaidrības par to, kādi noteikumi patiesībā tika pārkāpti, un ka šīs lietotnes darbojās gadiem ilgi, pirms Īlons Masks iegādājās Twitter un sāka paust plānus pārvērst to par “visu lietotni”. 

“Mēs esam ievērojuši viņu publicētos API noteikumus jau 16 gadus,” bloga ierakstā par lietotnes darbības pārtraukšanu rakstīja Twitterific izstrādātāja līdzdibinātājs. “Mums nav zināms, ka šie noteikumi nesen būtu mainījušies vai kādas varētu būt šīs izmaiņas.”

Kādēļ Twitter veicis šīs izmaiņas?

Iespējams, ka viens no iemesliem, kāpēc tika mainīti noteikumi un aizliegta trešo pušu klientu apkalpošana ir finanses. Kopš Masks pārņēma uzņēmuma vadību, tam ir finansiālas grūtības un miljardiem lielas parādsaistības. Trešo pušu klienti, visticamāk, pelna mazāk nekā pirmās puses klienti. Daži izstrādātāji maksā, lai piekļūtu API, bet Twitter ar to starpniecību nesniedz reklāmas, kas samazina iespējas gūt ienākumus. Turklāt cilvēki, kas izmanto trešo pušu lietotnes, nav tik ieinteresēti izmantot pakalpojumu Blue, kas papildina oficiālās lietotnes funkcijas.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt