Tehnika

ES regulas pieprasīs elektro automašīnām pievienot mākslīgu skaņu

Visiem jaunajiem Eiropas Savienībā pārdotajiem elektromobiļu modeļiem būs jāveido mākslīgs troksnis, vēsta BBC News. Akustiskās transportlīdzekļu brīdināšanas sistēmas (AVAS) līdz 2021. gada jūlijam būs jāuzstāda jaunos un jau esošos hibrīd automobiļu un elektromobiļu modeļos. Ar AVAS, transportlīdzekļiem būs jāatskaņo skaņa, kāda rodas, braucot ar ātrumu, kas nepārsniedz 12 jūdzes/h (jeb 19 km/h), vai braucot atpakaļgaitā.

Iekšdedzes dzinēja trūkuma dēļ elektriskie transportlīdzekļi ir daudz klusāki nekā pārējie. Trokšņa trūkums var radīt draudus citiem satiksmes dalībniekiem, jo īpaši akliem vai vājredzīgiem cilvēkiem.

Dažādi ražotāji varēs izlemt, kā tieši izklausīsies viņu AVAS, taču ES likumdošana nosaka, ka skaņai jābūt līdzīgai (un ne skaļākai)  par tradicionālā dzinēja skaņu. Skaņai būtu jādod gājējiem priekšstats par to, ko transportlīdzeklis dara, piemēram, palielina ātrumu. Jaguar jau ir atklājis, kā izklausīsies tā I-Pace sistēmas skaņa, un Nissan 2017. gadā jau prezentēja elektrisko transportlīdzekli, kam ir ieviesta skaņas sistēma.

ES nav vienīgā, kas ievieš šādas regulas attiecībā uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. ASV Valsts autoceļu satiksmes drošības administrācija pieprasīs, lai visi hibrīda un elektriskie transportlīdzekļi līdz 2020. gada septembrim emitētu mākslīgo troksni, lai gan tiem būs jāemitē skaņas līdz nedaudz ātrākajam ātrumam – 18,6 jūdzes/h jeb 29.9 km/h.

Avots: The Verge

Līdzīgi raksti

Atbildēt