Pēdējo gadu laikā visai populāra ir kļuvusi paplašinātā realitāte (AR – augumented reality). Atšķirībā no visaptverošās virtuālās realitātes, kam parasti nepieciešamas augstas kvalitātes brilles un austiņas, paplašināto realitāti var ieviest jau esošajos viedtālruņos, planšetdatoros un citās ierīcēs. Paplašinātā realitāte ļauj redzēt reālās pasaules ainavu ar virtuālu objektu sajaukumu.
Arvien vairāk uzņēmumu cenšas savienot paplašināto realitāti ar saviem jau piedāvātajiem produktiem, taču līdz šim daudzi vērienīgi projekti galu galā nav izdevušies. Google Glass brilles ir labs piemērs.
CNMC tīmekļa vietne ziņo, ka Facebook sadarbojas ar Luxoticca, lai izstrādātu paplašinātās realitātes Ray-Ban brilles, kas nosauktas par Orion.
Projekts ir ļoti ambiciozs. Orion brilles tiek veidotas, lai pilnībā aizstātu viedtālruņus. Acīmredzot, ierīce ļaus veikt zvanus, rādīs informāciju nelielā displejā, ļaus tiešsaistē straumēt to, ko redz lietotājs. Turklāt paredzēts, ka šādām brillēm varētu būt virtuālais asistents (līdzīgi kā Alexa).
Šis ir vērienīgs projekts, kas visai iespējams nekad arī nepiepildīsies. Lai šīs ierīces spētu aizstāt viedtālruņus, tām būtu jānodrošina visas to funkcijas, jābūt ērtākām un efektīvākām. Pat ja šādu produktu izveidotu, aktuāls paliek jautājums, vai tas ir nepieciešams un vai viedtālruņu lietotāji tā dēļ spētu atteikties no viedtālruņiem. Tomēr tas, šķiet, neatturēs Facebook no mēģinājuma.
Avots: TechSpot
Lasīt rakstu Kas ir virtuālā un paplašinātā realitāte?