Jau desmitgadi Apple cenšas samazināt atkarību no Ķīnas. Pirmais solis ir pilnīga iPhone 17 ražošana Indijā.
Bloomberg piemin: “Uzņēmums visus iPhone 17 modeļus ražos Indijā, atzīmējot pirmo reizi, kad visas variācijas, tostarp Pro, tiks sūtītas no Dienvidāzijas valsts.”
“Daži klienti uzskata, ka ražošanas procesa pārcelšana no Ķīnas, būs ievērojama, jo tas samazināšot ietekmi no ģeopolitiskiem saspīlējumiem, tarifiem un piegādes ķēdes traucējumiem,” saka SmartTech Research prezidents un analītiķis.
“Jau desmit gadus Apple atkarība no Ķīnas rūpnīcām bija gan ieguvums, gan vājais punkts,” viņš lēš. “Pārcelšanās uz valstīm kā Indija un Vjetnama ir signāls par vērienīgu globālās stratēģijas izmainīšanu. Tā arī ir atzīšana, ka noturība tagad ir tik pat svarīga kā efektivitāte piegādes ķēdēs.”
Ražotājs esot veiksmīgi demonstrējis, kā citas nācijas var būt uzticamas un efektīvas ražošanā. Kā arī gāž faktu, ka kompleksu patērētāju elektronikas ierīču ražošana un piegāde par lētāku naudu ir iespējama tikai Ķīnā.
“Šis seko UBS Evidence Lab pētījumam, kur tika noskaidrots, ka 71% ASV uzņēmumu ar ražošanu Ķīnā, vēlas pārcelties uz citām valstīm.” Ķīna ir kļuvusi par dārgu ražošanas vidi, ko komplektē bažas par intelektuālā īpašuma zādzību.
iPhone ražošanas migrācija, iespējams, ir nepieciešams solis, bet tas var radīt arī problēmas.
“Liela daļa no tā, kas ļauj ražotājam baudīt tik iespaidīgas peļņas normas, ir Ķīnas zemās ražošanas izmaksas un metodes, ko viņi izmanto, lai nodrošinātu, ka tur ražotie produkti netiktu pārcelti uz citu vietu.”
Raugoties no finansiālā un kvalitatīvā skatupunkta, ražošana Ķīnā līdz šim ir bijusi veiksmīga. Tad to grāva Trampa tarifi.
Tiek paustas bažas par turpmāko ierīču kvalitāti, kamēr jaunās komandas tiks apmācītas. Pastāv uzskats, ka Ķīnas kvalitāte esot daudz labāka kā Indijas.
Lai gan ir bijuši ziņojumi par sākotnējām kvalitātes kontroles problēmām Indijā, Apple pieprasa vienmērīgumu visos tirgos. Laika gaitā ražotājs ir pastiprinājis uzraudzību un investējis darbinieku apmācībās, lai Indijā ražotos produktus vienādotu ar globālajiem standartiem.
Apple Indijas stratēģija
2017. gadā tika uzsākta iPhone SE ražošana Indijā. Ar iPhone XR, 11 un 12 tā tika turpināta līdz pat 2024. gada iPhone 15. Jaunākie modeļi tiks veidoti piecās rūpnīcās.
“Pastāv daudz svarīgu, vienkāršu, fundamentālu iemeslu, kāpēc dažādot ražošanas vietas,” saka Techanlysis Research vadītājs un analītiķis Bobs O’Donels.
“Kad tika uzsākti šie centieni, ideja bija veidot produktu Indijā, jo tas pavēršot lielu tirgu ražotājam,” viņš vēsta.
Taču tas arī ir veids, kā izvairīties no tarifiem. “Indijai bija ļoti augsti tarifi uz produktiem, kas nav ražoti valstī,” skaidro O’Donels. “Tāpēc lielu daļu sākotnējās motivācijas būvēja tas, ka Apple varēja tirgot savu produktu 1.3 miljardiem indiešu bez tarifiem.”
Indijas tarifi nav vienīgais, par ko ražotājam būtu šobrīd jāuztraucas. Vērienīgi ASV tarifi tiks uzlikti produktiem, kas tiks importēti no Ķīnas un Indijas. Ražotājs gan cenšas no tiem izvairīties, apsolot investēt aptuveni 514 miljardu ASV dolāru pusvadītājos, ražošanā un stiklā.
Likmes uz Indiju
Tarifi ir nopietna problēma – it īpaši ražotājiem, kas veic ārzonas procesus. “Viņi visi ir ievainojami un satraukti administrācijas tarifu politikas dēļ, kas var mainīties jebkurā laikā, kad Tramps tos vēlēsies izmantot savā labā,” vēsta Creative Strategies prezidents.
“Apple aiziešana no Ķīnas nav tikai par risku – tas ir par nākotnes pozicionēšanu.” Indija ir ne tikai ražošanas epicentrs, bet arī masīvs tirgus. Integrējot sevi Indijas ekonomikā, Apple savieno produktu ar pieprasījumu ļoti stratēģiskā veidā. Šis varētu definēt ražotāja nākamo desmitgadi.
Avots: Technewsworld