Neraugoties uz Apple dominanci, ir lietas, ko ilggadējie klienti vienkārši nespēj ignorēt. Kas ir jomas, ko ražotājam būtu jāuzlabo?
1. Apple Watch neattīstās
Kad 2015. gadā tika izlaists pirmais Apple Watch, tas tika uzskatīts par drosmīgu soli valkājamo ierīču pasaulē. Taču gandrīz desmitgadi vēlāk, produkts, šķiet, ir iestrēdzis laikā.
Baterijas dzīvildze turpina būt aktuāla nasta. Liela daļa bāzes modeļu pieprasa uzlādi katru nakti, kas ir problēma ierīcei, ko jānēsā uz rokas, un tiek reklamēta kā veselības monitors un miega izsekotājs.
Pat 2024. gada Series 9 un SE modeļos Apple nav paplašinājuši baterijas dzīvildzes robežu. Vairāku dienu izturība – standarts ierīcēm no konkurentiem kā Garmin un Fitbit – paliek nesasniedzama.
Arī dizains nav ievērojami attīstījies. Kamēr Ultra modeļiem tiek pievienota smagnējums un lietderība, flagmaņi turpina izskatīties kā produkti pirms 5 gadiem.
Protams, tirgus atspoguļo klientu nogurumu. Atsaucoties uz nesenu ziņojumu no Counterpoint Research, globālais viedo pulksteņu nosūtījums 2024. gadā kritās, Apple zaudējot vērtību. Dati rosina noprast, ka klientu entuziasms norimst, uz ko ražotājs neatbild ar jaunām idejām.
2. Apple Intelligence nenodrošina izrāvienu
Kad ražotājs atklāja savus centienus ielauzties mākslīgā intelekta (MI) pasaulē, ekspektācijas bija augstas. Tomēr Apple ir saņēmis asu kritiku no medijiem par vājo mēģinājumu padarīt Apple Intelligence aktuālu saviem klientiem. Pat nerunājot par to, ka ražotājs mainīja vadību, kas pārrauga šo uzņēmuma sektoru.
Apple nav identificējuši izcelšanas vērtu modeli, kas rezonētu ar lielāko daļu klientu. Nav tāda “ChatGPT momenta”. Tā vietā Apple MI ambīcijas izstaro neskaidrību un haosu. Funkcijas kā automātiskā ziņu apkopošana, rakstīšanas palīdzība un Siri uzlabojumi ir interesanti, taču pakāpeniski.
Atšķirībā no Microsoft, kas padziļināti integrē MI savā produktivitātes klāstā vai Google, kas agresīvi iekļauj Gemini savos pakalpojumos, Apple nav noteikuši skaidru pielietošanas mērķi. Kā arī rādītais MI nav ticis pozicionēts kā sistēmas mēroga diferenciators.
Klienti pastiprināti apzinās MI nozīmi, bet neizjūt tā taustāmo vērtību. Apple MI stāstā šobrīd iztrūkst steidzamība, skaidrība un patērētāju pievilcība. Uzņēmumam ir nepieciešama “izlecošā lietotne” (vai vismaz modelis), kas uzrunās klientus.
3. iPhone-Windows pieredze ir sāpīgs jautājums
2025. gadā vairāku platformu integrācijai būtu jābūt nevainojamai.
Taču, ja klients izmanto iPhone un Windows 11 datoru, joprojām šķiet, ka abas pasaules atsakās komunicēt. Šī problēma, iespējams, ir viena no lielākajām ķildām.
Parasti uzdevumi kā ziņu sinhronizācija, foto pārnese un paziņojumi bieži vien iekļauj neērtus risinājumus. Iekš Windows īsta ekvivalenta iMessage vai AirDrop, lai gan gandrīz puse no ASV iedzīvotājiem izmanto tieši Windows operētājsistēmu.
Jā, Apple un Microsoft ir veikuši nelielu progresu. Funkcijas kā iCloud integrācija Photos lietotnē vai nesenais Phone Link uzlabojums ir solis uz priekšu. Taču tāpat tie paliek kā “ielāpa” risinājumi, nevis saliedēta stratēģija.
Kontrastā – Android lietotāji saņem daudz gludāku pieredzi ar Windows, pateicoties labākai failu koplietošanai, paziņojumiem un starp lietotņu integrācijai.
Iespējams, Apple vēlas turēt savu ekosistēmu slēgtu. Tomēr, to darot, ir risks, ka liela daļa klientu, kas dzīvo gan Apple, gan Microsoft pasaulē, tiek atsvešināti.
Svarīgais jautājums ir par to, vai nožogotais dārzs ir lepnums vai pretēji – sāk kļūt par postu?
4. Apple ir nokavējuši salokāmo ierīču vilcienu
Nu jau laiku salokāmās ierīces vairs nav nišas eksperiments. Samsung ir strauji attīstījušies konkrētajā jomā. Google, OnePlus un Huawei šķetina jaunus dizainus. Pat vidējās klases salokāmās ierīces ielaužas populāro vidū. Apple pat nav pieteikušies maratonam.
Neraugoties uz gadiem ilgajām baumām, neesam redzējuši nevienu nozīmīgu soli tuvāk salokāmam iPhone. Nav ne prototipu apskati, ne izstrādātāju norādes, ne stabila laika josla.
Lai arī Apple īsti nekad nav bijuši jaunu kategoriju celmlauži, vienmēr tiek uzstādīts standarts, kad tas tomēr notiek. Salokāmo ierīču idejas iztrūkums rosina jautājumus par Apple gatavību uzņemties risku.
Daži avoti norāda, ka ražotājs patiesībā aizkadrā eksperimentē. Tomēr ar to nav gana. Tirgus nobriest, un klienti sagaida jaunus formas faktorus, kas nodrošina elastību, daudzfunkcionalitāti un lielākus ekrānus kompaktākām ierīcēm.
Gaidot pārāk ilgi, Apple potenciāli varētu izskatīties pēc sekotāja, nevis iniciatora.
WWDC 2025: iespēja mainīt naratīvu
Apple ir iespēja labot ceļa gājumu jūnija WWDC 2025. Minētās problēmas varētu tikt risinātas ar drošiem paziņojumiem un precīzāku produktu virzienu.
Ražotājs ir spējīgs ieviest ko jaunu un risināt veco. Jautājums gan paliek – vai tas tiks darīts?
Lietotāji vairs nav apmierināti ar nelieliem uzlabojumiem. Viņi alkst pēc svaigām idejām, ievērojamām pieredzēm un atvērtības.
Avots: TechNewsWorld