Samsung XR/VR ierīce: ko zinām?

Atsaucoties uz pašu ražotāju un tā patentiem, varam gaidīt jaunu Samsung XR/VR ierīci. Kas zināms līdz šim?

Qualcomm ir apstiprinājuši, ka ierīci darbinās jaunais Snapdragon XR2+ Gen 2 čips, savukārt, Google pienesums vēl nav skaidrs. Iespējams, tas saistīts ar operētājsistēmu. Sony izgatavošot micro-OLED displejus. Visticamāk, ierīces cenu kategorija līdzināsies Apple Vision Pro. 

Ceram, ka ilgi nebūs jāgaida, lai uzzinātu pārējos faktus. Jūnija Samsung Galaxy Unpacked pasākumā TM Rohs sacīja, ka šogad varam sagaidīt jaunu XR platformu. Diemžēl gan jaunākie avoti rosina noprast, ka relīze ir atlikta līdz vismaz 2025. gadam.

Samsung XR/VR cena

To, cik maksā Samsung un Google jaunā ierīce, neuzzināsim līdz oficiālam paziņojumam. Lielākā daļa baumu gan uzsver tās augstās klases specifikācijas, tāpēc cena noteikti būs atbilstoša.

Daži agrīnie avoti norāda, ka ražotājs plānojis 940 EUR atzīmi, lai gan plāni varbūt jau ir mainījušies. Pēc Apple ierīces atklāšanas, ticams, ka Samsung pabīdījuši relīzi, lai uzlabotu savu versiju. 

Tādā gadījumā virtuālās realitātes gadžets ne vien varētu maksāt līdzīgi, bet gan tieši tāpat kā Vision Pro. Tie ir vismaz 3200 EUR.

Relīzes datums

Gluži kā ar cenu, arī par izlaišanas datumiem nekā daudz nav zināms. Daži avoti gan norādījuši uz 2024. gada prezentāciju, ja ne pat relīzi.

Visnesenākā ziņa nākusi no paša TM Roha, kurš atklājis, ka kopdarbs ar Google nākšot klajā “šogad”. To atbalsta dažādas baumas. 

Visu to sakot, nopludināta informācija lēš, ka abi ražotāji pārdomā savus plānus. Tas nozīmē, ka ierīce kļūs pieejama ne ātrāk kā 2025. gadā. Iespējams, tā pat netiks izlaista nemaz, jo to aizstās Samsung AR brilles.

Specifikācijas

Liela daļa vēl joprojām ir miglā tīta, taču esošā informācija šķiet nedaudz interesanta. Pirmkārt, tikšot izmantoti Sony nodrošinātie micro-OLED displeji. Atsaucoties uz baumām, tas būs 1.3 collu ekrāns ar 3840 x 3662 izšķirtspēju, 90Hz atsvaidzes intensitāti un 1000 nitu maksimālo spilgtumu.

Salīdzinājumam – Meta Quest 3 ir ar 2064 x 2028 pikseļiem katrai acij. Tam ir 120Hz  eksperimentālā atsvaidzes intensitāte un 90Hz standarta.

Tomēr informācija par baterijas izmēru, krātuvi un RAM, nav zināmas. Kā arī paliek neskaidrs dizaina jautājums. 

Zinām gan vienu. To darbinās pavisam jaunais Snapdragon XR2 + Gen 2 čips no Qualcomm. Tā ir labāka un atjaunota versija tam, ko izmanto Meta Quest Pro, kā arī pārspēj XR2 Gen 2, kas atrodams Quest 3.

Platforma varēšot atbalstīt divus displejus 4.3K izšķirtspējā. Tā arī spēs valdīt vairāk kā 12 atsevišķas kameras ievadnes, uz kā balstās virtuālās realitātes ierīču izsekošanas spējas. Protams, kur tad bez mākslīgā intelekta? To papildinās 2.5x labāka videokartes veiktspēja un Wi-Fi 7.

Visbeidzot, iespējams, tā pat nebūs uz galvas liekama ierīce, bet gan paplašinātās realitātes brilles. Tas ir balstoties uz neseno patentu, kur netiek specificēts, kāda tipa ierīci Samsung veido. Patents ir diezgan vispārīgs, taču atklāj, ka ierīcei būs iekšējā baterija. Tas norāda, ka tā balstītos uz viedtālruni un baterijas paku gluži kā Vision Pro.

Ko vēlamies redzēt Samsung XR/VR?

1. Quest OS

Sapnis kļūst reālāks, jo Meta paziņojuši, ka Horizon OS kļūs pieejams arī trešo pušu VR ierīcēm. Tas ir, sākot ar Asus, Lenovo un Xbox. Tomēr diezgan apšaubāmi, jo Samsung sadarbojas ar Google

Lai vai kā Quest platforma ir iespaidīga, iespējams, pat labākā, ko izmanto VR ierīces. Tā ir organizēta, funkcijām bagāta un mājas vislabākajām lietotnēm un spēlēm. 

Sadarbojoties ar Meta, Samsung gūtu visus šos labumus, kā arī Meta būtu iespēja turpināt attīstīt savu operētājsistēmu. 

2. Relatīvi pieejama cena

Ir tikai viena plaši zināma un ievērojami veiksmīga VR ierīce: Oculus Quest 2. Meta ražotā ierīce ir atbildīga par lielāko daļu virtuālās realitātes ierīču pārdošanas apjomiem pēdējo gadu laikā. To visu ietekmē viens: lētā cena. 

To noteikti ir ietekmējis lērums faktoru, taču 280 EUR par ierīci ir ļoti valdzinošs piedāvājums. Varbūt tā varētu lepoties ar labākām specifikām, taču nodrošina grandiozu cenas pret veiktspējas attiecību. 

Meta Quest Pro, pirmā tāda tipa ierīce pēc Quest 2, ir ar daudz augstākas klases cenu zīmi. Tas gan ir pamanāms pārdošanas apjomos, kas nav diez ko veiksmīgi. Precīzi cipari nav skaidri, taču, izmantojot Steam Hardware Survey 2023. gada decembra datus, redzams, ka 37.87% Steam VR spēlētāju izmanto Quest 2. Tam pretī stājas Quest Pro ar nabadzīgo 0.44% atzīmi.

Samsung, padarot savu ierīci pieejamāku, varētu plūkt lielus laurus. Patērētāji būs laimīgi par sakarīgo cenu, bet Samsung par ienākumiem. 

Protams, jāgaida, ko teiks pats ražotājs, taču domājams, ka būsim vīlušies. Svarīgs faktors, kas apturētu ierīci no kļūšanas par labāko savā jomā. 

3. Kontrolieri un vieta brillem

Roku izsekošana ir eleganta, bet ideālā variantā tā būtu izvēles funkcija, nevis pēc noklusējuma. 

Lielākā daļa VR lietotņu ir veidotas ar domu par kontrolieriem. Mūsdienās lielākā daļa šādu ierīču nāk komplektā ar rīkiem, kam ir pogu izkārtojums, atvieglojot darbošanos dažādās sistēmās.

Tam ir savi izaicinājumi, bet, ja kontroļu sistēma nav jāpārveido, to kļūst daudz mazāk. Kontrolieri ar standarta izkārtojumu varētu palīdzēt Samsung nodrošināt pamata spēļu un lietotņu bāzi. 

Būtu jauki redzēt arī briļļu nēsātāju iekļaušanu. Vision Pro izrakstīto lēcu risinājums ir gaužām dārgs. Piemēram, Quest 2 un Quest 3 ir iebūvēts bezmaksas risinājums – iespēja paplašināt telpu, lai rastu vietu brillēm.

Avots: TechRadar

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt