Pieklājības frāzes ir norma ikdienas saziņā, tomēr mākslīgā intelekta uzņēmumiem kā OpenAI šī pieklājība, šķiet, izmaksā dārgi.
“Interesanti, cik daudz naudas OpenAI ir zaudējuši elektrības izmaksās, jo cilvēki saviem modeļiem ir teikuši ”lūdzu“ un “paldies”.””
Tas bija šķietami nejaušs jautājums, ko uzdeva kāds lietotājs vietnē X (agrāk Twitter). Tomēr mākslīgā intelekta granda OpenAI vadītājs Sems Altmans atbildēja, ka šo vārdu rakstīšana ir radījusi “desmitiem miljonu labi iztērētu dolāru – jūs nekad nezināt”.
Spriežot pēc Altmana sacītā, iespējams, var droši pieņemt, ka viņš nav veicis precīzus aprēķinus. Taču viņa atbilde pamudināja ziņu aģentūrai Futurism veikt spekulācijas. Proti, vai patiesībā ir lieki tērēt laiku un elektrību, lai paustu pieklājību pret ChatGPT un citiem ģeneratīvā mākslīgā intelekta tērzēšanas robotiem.
Acīmredzot pieklājība pret mākslīgo intelektu nav tikai nevajadzīgs ieradums, nepareizs antropomorfisms vai bailes no mūsu nākotnes datoru valdniekiem.
Tā vietā Kurts Bīberss, Microsoft Copilot projektēšanas komandas direktors, teica, ka “pieklājīgas valodas lietošana nosaka atbildes toni” un ka tad, kad mākslīgā intelekta modelis “ierauga pieklājību, ir lielāka iespēja, ka tas būs pieklājīgs pretī”.
Tomēr arī rupjiem izteicieniem ir savs pielietojums.
Pieklājības frāzes kā “paldies” un “lūdzu” ir norma ikdienas saziņā, tomēr mākslīgā intelekta uzņēmumiem kā OpenAI šī pieklājība izmaksā dārgi.
Avots: TechChurch