Roboti Tehnoloģiju jaunumi

Stanley Robotics roboti parko automašīnas Francijas lidostā

Francijas firma Stanley Robotics jau vairākus gadus strādā pie pašpilotu robotu izveides. Pagājušajā nedēļā Stanley Robotics sāka piedāvāt savu pakalpojumu Francijas Lionas lidostā. Sistēma darbojas šādi: klienti novieto savas automašīnas speciālos angāros, kur tās tiek skenētas, pārbaudīts to modelis un izdošanas gads. Pēc tam viens no Stenley robotiem  – Stens, pašpilota autoiekrāvējs – piebrauc pie transportlīdzekļa, paslidina tam apakšā platformu, paceļ un aizved to noparkot.

Robots vienā telpā var novietot pat par 50% vairāk automašīnu kā cilvēki. Tas iespējams pateicoties robotu precizitātei. Sistēmai pieejami precīzi dati, kad klients atgriezīsies, tātad robots zinās, kuras automašīnas var novietot tālāk un kuras – tuvāk.

Stanley Robotics ir veicis savas sistēmas izmēģinājumus Diseldorfā, Parīzes Charles De Gaulle lidostā, un šogad plāno vēl vienu pārbaudi Londonas lidostā – Gatvikā. Tomēr Lionas lidosta būs pirmā lidosta, kur šie roboti strādās pilnu slodzi.

Lionas lidostā Stanley Robotics negrasās pārņemt visas lidostas autostāvvietas, bet gan tikai sešas sekcijas. Sekcijās iespējams novietot 500 automašīnas, kas tiks apkalpotas ar 4 Stanley robotiem, kas dienas laikā katrs spēj noparkot un pārvietot aptuveni 200 automašīnas.

Stanley Robotics The Verge atklājis, ka laika gaitā vēlētos paplašināties Lionas lidostā un apkalpot 6000 automašīnu stāvvietas. Uzņēmums arī atzīmēja, ka šobrīd nepieciešami cilvēki, kas uzrauga robotu darbību, taču laika gaitā to veiks pats uzņēmums attālināti.

Šobrīd Lionas lidostā automašīnas novietošana ar robotu ir salīdzinoši izdevīga. Automašīnas novietošana uz nedēļu izmaksā 54 Euro, bet automašīnas atstāšana Stanley robotam, kas pats to noparko uz nedēļu izmaksā 55.80 Euro. Turklāt stāvvietas, kuras apkalpo Stanley Robotics ir tuvāk lidostai. Tiesa, ir iespēja atstāt automašīnu cilvēkam, kas to noparko tuvāk termināļiem, taču izmaksas šādam pakalpojumam sākas no 104 Euro.

Avots: The Verge

Līdzīgi raksti

Atbildēt