SpaceX ir atklājuši Falcon 9 dzinēja kļūmes iemeslu, kas notika 11. jūlija palaišanā. Raķete ir gatava atkārtotam mēģinājumam.
Uzņēmuma izmeklēšanas komanda sadarbībā ar FAA spēja noteikt 11. jūlija palaišanas misēkļa iemeslu. To ierosināja šķidrā skābekļa noplūde, kas radās Falcon 9 otrās pakāpes dzinēja sākotnējas sadegšanas laikā.
Vēstīts, ka noplūde nāca no plaisas spiediena sensora līnijā, kas ir daļa no raķetes skābekļa sistēmas. Skava, kas parasti ierobežo sensora līniju, bija atbrīvojusies, rosinot pārmērīgas dzinēja vibrācijas, kas noveda pie plaisas.
Izplūdušais šķidrais skābeklis rezultējās “pārmērīgā dzinēja komponentu atdzesēšana, it īpaši to, kas saistīti ar ar aizdedzes šķidruma piegādi dzinējam,” atsaucoties uz SpaceX ziņojumu. Otrās kontrolētās dedzināšanas vietā dzinējs piedzīvoja “hard start”, to bojājot izraisot augšējās pakāpes kontroles zaudēšanu augstumā.
Pirmā stadija noritēja kā nākas un Falcon 9 droši piezemējās. Tomēr otrās stadijas incidents rezultējās Starlink satelītu palaišanu zemākā orbītā, kur “ārkārtīgi augstas pretestības vide” lika visiem 20 atgriezties Zemes atmosfērā un, iespējams, sadegt.
Lai Falcon 9 tiktu palaists pēc iespējas ātrāk, SpaceX inženieriem vienkārši jāizņem josla un sensors, kas noveda pie kļūmes. “Sensors nav izmantots lidošanas drošības sistēmā un var tikt aizstāts ar alternatīviem sensoriem, kas jau atrodas dzinējā.” Uzņēmums ir arī izpētījis, iztīrījis un aizstājis dažas no joslām un skavām. SpaceX ar FAA uzraudzību jau ir izmēģinājuši izmaiņas savā Teksasas objektā.
Izmeklēšanai beidzoties, Falcon 9 ir gatava atgriezties ierindā. SpaceX mājaslapa vēsta, ka palaišana notikšot 27. jūlijā, raķetei nesot līdzi 23 Starlink satelītus. Papildus palaišanas laiki ir pieejami dienas gaitā, kā arī 28. jūlijā.
Avots: TheVerge