Pie Porsche vadības grožiem klāt ķēries jauns izpilddirektors, kura ambīcijas ir vērstas uz hibrīdiem, nevis elektroauto.
Porsche šobrīd piedzīvo sarežģītus laikus. Pēc daudzu gadu panākumiem kā Volkswagen Group galvenajam peļņas avotam, Vācijas luksusa sporta automobiļu ražotājs saskaras ar peļņas kritumu, lēnāku pārdošanas apjomu Ķīnā, ASV tarifu ietekmi un mazāku pieprasījumu pēc elektroauto, nekā gaidīts.
Patiesībā Porsche ir nācies apturēt vai aizkavēt vairāku gaidāmo elektroauto izstrādi, kas uzņēmumam izmaksājis aptuveni 1,8 miljardus eiro. Turpmāk uzņēmums vairāk ieguldīs hibrīdtehnoloģijās, un šeit nozīmīga loma būs jaunajam vadītājam.
Jauns vadītājs sarežģītā brīdī
No 2026. gada 1. janvāra par Porsche jauno izpilddirektoru kļūs Mihaels Leiters, tādējādi noslēdzot desmit gadus ilgu Olivera Blumes ēru pie viena no atpazīstamākajiem zīmoliem pasaulē.
Šis lēmums vienlaikus atrisina arī Volkswagen Group iekšēju izaicinājumu. Blume kopš 2022. gada vada gan Volkswagen Group, gan Porsche, kas raisījis kritiku par to, ka viņš ir “nepilna laika izpilddirektors”.
Tagad vadības grožus pārņem labi zināma persona. Leiters, inženierzinātņu doktors, savu 25 gadus ilgo karjeru auto industrijā sāka tieši Porsche 2000. gadā, sākotnēji kā projektu vadītājs.
2006. gadā viņš kļuva par pirmā Cayenne Hybrid projekta vadītāju, kura modelis debitēja 2010. gadā, un vēlāk vadīja visu Cayenne produktu līniju.
No Porsche līdz Ferrari un McLaren
Pēc aiziešanas no Porsche 2013. gadā Leiters pievienojās Ferrari kā tehnoloģiju direktors, kur palīdzēja radīt markas pirmo plug-in hibrīdu SF90 Stradale un vēlāk arī 296 GTB. Viņš bija iesaistīts arī Purosangue, Ferrari pirmā SUV, izstrādē.
Pēc astoņu gadu darbības Ferrari, Leiters pārņēma McLaren vadīšanas grožus. Tur viņš virzīja uzņēmumu elektrifikācijas virzienā, risināja programmatūras problēmas un centās uzlabot pārdošanas apjomus un ražošanas efektivitāti.
Viņa vadībā tika uzlabota automobiļu kvalitāte, tostarp salabots Artura Hybrid, taču uzņēmuma finanšu rādītāji pilnībā neatveseļojās. Leiters pameta McLaren 2024. gada aprīlī pēc uzņēmuma apvienošanās ar elektromobiļu jaunuzņēmumu Forseven.
Vēl tāls ceļš ejams
Tagad Leiters atgriežas Porsche, lai vadītu uzņēmumu brīdī, kad tas atkal fokusējas uz hibrīdiem un plug-in modeļiem. Ņemot vērā viņa pieredzi Ferrari un McLaren, viņš šķiet piemērotākais cilvēks šim amatam. Skaidrs ir viens – ceļš nebūs viegls.
Jaunajam vadītājam nāksies līdzsvarot Porsche inženieru ambīcijas, investoru gaidas un pāreju uz ilgtspējīgāku mobilitāti, vienlaikus saglabājot zīmola leģendāro sportiskumu un prestižu.
Avots: InsideEVs