Volkswagen un Audi aptur elektroauto ražošanu Eiropā

Zemu pārdošanas rādītāju dēļ, īslaicīgi tiks apturēta vācu autobūves smagsvaru Audi un Volkswagen elektroauto ražošana.

Divas Volkswagen Group rūpnīcas Eiropā samazinās elektroauto ražošanas apjomus, jo pārdošanas pieaugums izrādījies lēnāks, nekā prognozēts.

Šis solis skars vairākus populārus modeļus, tostarp Audi Q4 E-Tron, Volkswagen ID.4 un Volkswagen ID.7, un, pēc Bloomberg ziņotā, ražošanas izmaiņas būs jūtamas jau tuvākajās nedēļās.

Volkswagen Group rūpnīca Cvikavā, Vācijā, apturēs Audi Q4 E-Tron ražošanu uz veselu nedēļu, sākot no 6. oktobra. Kā skaidroja rūpnīcas pārstāvis, pieprasījums Eiropā ir zems, un papildu sarežģījumus rada arī ASV noteiktie tarifi.

Šajā rūpnīcā tiek būvēti arī citi modeļi – Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5, kā arī Seat Cupra Born.

Vienlaikus automašīnu ražotāja rūpnīca Emdenā, kur tiek komplektēti ID.4 un ID.7 pasažieru elektroauto, samazinājusi darbinieku darba stundas.

Ne pirmais, ne pēdējais rodeo

Kā norāda ar situāciju saistītie avoti, turklāt vairākas montāžas līnijas tiks pilnībā apturētas uz vairākām dienām. Šie avoti vēlējās saglabāt anonimitāti, taču uzsvēra, ka šis lēmums ir tieši saistīts ar nepietiekamu pieprasījumu.

Šī nav pirmā reize, kad autoražotājs ir spiests samazināt elektroauto ražošanas apjomus Eiropā. Zvickau rūpnīca, kas bija speciāli pārveidota par 100% elektroauto ražotni, jau iepriekš vairākkārt piedzīvojusi īslaicīgas ražošanas līniju slēgšanas.

Pēc zemiem pārdošanas rādītājiem 2023. un 2024. gada pirmajā pusē, Volkswagen spēja atgūties, kļūstot par tirgus līderi Eiropā. To panāca, pateicoties plašam modeļu klāstam un programmatūras atjauninājumiem, kas atrisināja daudzas problēmas, par kurām iepriekš sūdzējās ID.3 un ID.4 īpašnieki.

Lai gan uzņēmumam izdevās atņemt Tesla titulu kā visvairāk pārdotajam elektroauto zīmolam Eiropā, pārdošanas skaitļi joprojām neatbilst grāmatvežu cerībām.

Pagājušajā mēnesī Eiropā tika pārdoti nedaudz vairāk nekā 16 000 Volkswagen elektroauto. Tas ir ievērojams kāpums – apmēram 45% vairāk nekā pirms gada. Tomēr šāds apjoms nav pietiekams, lai uzņēmums izvairītos no divu rūpnīcu pagaidu dīkstāves.

Šī situācija uzskatāmi parāda, ka pieprasījuma svārstības un tarifu ietekme liek arī lielākajiem autoražotājiem pieņemt sāpīgus lēmumus par ražošanas pārtraukšanu.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt