Drošība

Facebook dektivizēs personu atpazīšanu attēlos

Uzņēmums Facebook pirms nedēļas paziņoja, ka maina savu nosaukumu uz Meta. Daudzi interneta vidē izrādījuši neizpratni par veiktajām izmaiņām, taču tās nemaina neko daudz, jo zem uzņēmuma turpina pastāvēt tā populārās lietotnes Facebook, Instagram, WhatsApp un citas. Uzņēmums jau kādu laiku cīnījies par privātuma tiesību pārkāpumu, kas saistīts Face Recognition funkciju. Tā ir viena no funkcijām, kas pieejama Facebook lietotnē. Tagad uzņēmums ir paziņojis, ka deaktivizēs šo funkciju un vairs neizmantos algoritmus, kas spēja noteikt cilvēku identitāti dažādos attēlos un video.

Pieņemtais lēmums ir saistīts ar tiesas prāvu, kurā Facebook tiek vainots par Ilinoisas biometriskā privātuma likuma pārkāpšanu. Tās rezultātā februārī tika panākts 650 miljonu ASV dolāru izlīgums. Facebook iepriekš ierobežoja sejas atpazīšanas funkciju 2019. gadā, piedāvājot iespēju to ieslēgt vai izslēgt.

“Skatoties uz priekšu, mēs joprojām redzam, ka sejas atpazīšanas tehnoloģija ir spēcīgs līdzeklis,” rakstīts uzņēmuma bloga ierakstā. “Taču vairāki konkrētie gadījumi, kad var būt noderīga sejas atpazīšana, ir jāizvērtē attiecībā pret pieaugošajām bažām par šīs tehnoloģijas izmantošanu kopumā.” Uzņēmuma pārstāvis atzīmē, ka regulatori nav izlēmuši par visaptverošu privātuma regulējumu sejas atpazīšanai. “Ņemot vērā šo nepārtraukto nenoteiktību, mēs uzskatām, ka ir lietderīgi ierobežot sejas atpazīšanas izmantošanu.”

Vairāk nekā trešdaļa Facebook ikdienas aktīvo lietotāju ir izvēlējušies ieslēgt sejas atpazīšanas funkciju. Vairāk nekā miljards sejas atpazīšanas profilu tiks dzēsti gaidāmo izmaiņu ietvaros. Pēc izmaiņām Facebook automatizētā alt-teksta sistēma neredzīgiem lietotājiem vairs nenosauks cilvēkus, kas redzami attēlos un vairs neieteiks lietotājiem atzīmēt citus lietotājus fotogrāfijās vai automātiski informēt lietotājus, kad tie ir redzami citu lietotāju publicētajos fotoattēlos un video.

Facebook lēmums neapturēs neatkarīgus uzņēmumus, piemēram, Clearview AI, kas izveidoja milzīgas attēlu datu bāzes, izmantojot fotoattēlus no sociālajiem tīkliem, tostarp Facebook. ASV tiesību sargājošās iestādes sadarbojas ar Clearview AI un citiem uzņēmumiem, lai nepieciešamības gadījumā atrastu kādu meklēšanā esošu cilvēku. Lai plašāk ierobežotu tehnoloģijas izmantošanu, būtu vajadzīgi valsts vai apgabalu tiesību akti par privātumu.

Deaktivizējot funkciju, kas tiek lietota jau gadiem ilgi, Meta cer stiprināt lietotāju uzticēšanos konfidencialitātes aizsardzībai. Tas, šķiet, ir īpaši svarīgi laikā, kad uzņēmums strādā pie virtuālās un paplašinātās realitātes tehnoloģijām, kuru dēļ tiek diskutēts par privātuma aizsardzību.

Avots: The Verge

Atbildēt

Līdzīgi raksti