PC korpusa krāsošana

Moderatori: janis.wd, Vecākie lietotāji

Ritvars

PC korpusa krāsošana

Post no Ritvars » 22 Jan 2014, 23:06


User avatar
garaisezis
E-žurnālists
Atbildes: 1186
Pievienojies: 15 Nov 2009, 08:41
Reputācija: 0
Atrodas: Kanāda

Post no garaisezis » 22 Jan 2014, 23:59

kā mājas apstākļos kvalitatīvi "anotēt" alumīniju... Kā no gaiša korpusa, tik pie pēc iespējas tumšāka?
Kaut kas no MEKSIKAS un ne tikai https://www.facebook.com/groups/1729959473959509/

Lamermurgs

Post no Lamermurgs » 24 Jan 2014, 09:18

Un kā dārza apstākļos var anonēt?

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1035
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 24 Jan 2014, 09:20

Mājas apstākļos reālu procesu izveikt būs švaki, it īpaši, ja korpuss jau ir apstrādāts, t.i., nav pliks, svaigs alumīnijs. 1) nepieciešamā "ķīmija" prasa pietiekami labas iemaņas, lai apietos ar to - bez puslīdz profesionālas ķīmiķa pieredzes (piemēram, man tāda ir) dziļi neieteikšu, 2) anodēšanas strāvas tik lielai detaļai, kā korpusam, būs simtiem ampēru pie pārdesmit voltu sprieguma, turklāt ir vajadzīgs speciāls regulators, kas regulē gan spriegumu, gan strāvu (sākumā zemāks spriegums un lielāka strāva, beigās - otrādi).
Ja korpuss ir gaiši anodēts, tad principā ir sameklējamas speciālas lakas, ar ko var panākt līdzīgu efektu. Bet arī te: 1) ar pindzeli vai kauko tādu krāsojot, ar garantiju sanāks raibs un neglīts, 2) iegremdēšanas metode prasa pietiekami lielus traukus un lielu tilpumu pašas lakas, kas nebūt nav lēta, 3) jebkura skramba būs izcili labi redzama, jo arī speciālā laka iesūksies tikai pašā virsējā anodējuma slānī, 4) ir karstās lakas, kas iesūcas dziļāk, bet tas viss uzreiz prasa labu vilkmi u.c. speciālo aprīkojumu. Ar elektroforēzes procesu tas pats.
Var jau sev, kā Betons rakstīja, pats operēt aklo zarnu, bet nopirkt jaunu korpusu vēlamajā krāsā noteikti būs daudz, daudz REIŽU lētāk, nekā iegādāties nepieciešamās vielas un aprīkojumu un saprast, kā ar to visu jāstrādā. Un, pats galvenais, panākt tādu rezultātu, uz ko pašam neriebtos skatīties.
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

Lamermurgs

Post no Lamermurgs » 24 Jan 2014, 09:59

Kāda starpība kā izskatās korpuss zem galda??? Un ja nau zem galda tad ar steigu vajag nopirkt kompj turētāju zem galda. Tā būs sakarīgāk izdota nauda. ZB jau šitie gejmākslinieki. Pr praktisko pusi ne1 nedomā, visiem tikai smukumu. Beigās varēs trimdā skaisti sūdus ēst, jo uz mākslas eksportu jau šī valsts nepastāvēs.

User avatar
ruukjis
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1981
Pievienojies: 16 Apr 2009, 15:39
Reputācija: 0

Post no ruukjis » 24 Jan 2014, 10:29

Nu lūk, un pēc šādiem Betona ieteikumiem arī parādās lietotāji ar problēmu: "Man kompis vairs neslēdzas iekšā, ko darīt!!!!" Jo standarta lietotājs ir paspēris savu kasti zem galda, kur to pats nospārda ar kājām, sieva ar slotu vēl uzšauj un ventilātors ir tieši tajā pusē, kur jams stumj savus dubļainos zābakus.
Tad jau labāk lai ir smuka kaste uz galda - būs ar ko kaimiņam palielīties, sieva ar slotu vairs nedauzīs un putekļi arī mazāk krāsies.

User avatar
iKey
E-žurnālists
Atbildes: 1460
Pievienojies: 25 Apr 2007, 16:55
Reputācija: 0
Atrodas: Aizkraukles morālā anomālija

Post no iKey » 24 Jan 2014, 11:04

Strāvai un voltiem metināmais aparāts nederēs? un krāsai pulverkrāsošana nederēs?
Reset poga domāta tam, lai parādītu datoram, kurš te ir galvenais.

Jolla Sailfish
Image

User avatar
iKey
E-žurnālists
Atbildes: 1460
Pievienojies: 25 Apr 2007, 16:55
Reputācija: 0
Atrodas: Aizkraukles morālā anomālija

Post no iKey » 24 Jan 2014, 11:05

mans standarts - kaste uz galda un vāks nost.
Reset poga domāta tam, lai parādītu datoram, kurš te ir galvenais.

Jolla Sailfish
Image

Lamermurgs

Post no Lamermurgs » 24 Jan 2014, 14:01

Hujūķi, apskaties !

User avatar
ruukjis
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1981
Pievienojies: 16 Apr 2009, 15:39
Reputācija: 0

Post no ruukjis » 24 Jan 2014, 15:29

Lamerdauni, kāda suņa pēc man būtu jāpērk vēl kaut kāds krāms zem galda, ja es varu kasti uzlikt UZ galda, nemaksājot neko?

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1035
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 24 Jan 2014, 18:00

Metināmais aparāts bišķi par rupju šādiem darbiem - tur vajag precīzi (un ar pirmo reizi arī nesanāks, režīmus ir jāpiedzen). Pulverkrāsa varētu būt variants, bet tad būs krāsota, nevis anodēta paskata.
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

User avatar
msh
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3460
Pievienojies: 06 Apr 2007, 12:21
Reputācija: 0
Atrodas: Latvija

Post no msh » 24 Jan 2014, 19:33

Pulverkrāsai vajadzēs cepeškrāsni, un vispār es nesaprotu kā cilvēks, kas neko nesaprot no krāsošanas var domāt par pulverkrāsu - es esmu ticis tik tālu ka man ir mazs kompresors un es ar to smilšoju un krāsoju ar divkomponentu krāsām, bet līdz pulverkrāsai vēl es neesmu ticis - jeb jūs te par pulverkrāsu saucat ko citu?

Un kas metināmajam aparātam ir neprecīzs?
PAKAĻROKS - Fusion A4-5000/ASROCK QC5000-ITX/WIFI/8 GB DDR3 1333/FSP200 50GSV-5K/ST2000VM003-1CT164 2 TB Seagate Pipeline HD/vecs mazs IBM keiss/winxp x64/2 ventilatori

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1035
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 24 Jan 2014, 20:47

Un kas metināmajam aparātam ir neprecīzs?
Jāvar regulēt gan strāvu, gan spriegumu. Spriegumu ar 0,1V (labāk 0,05V) precizitāti, bet strāvu kaukur ap 5%. Loģiski, ka pie ķēdes konstantas pretestības abi šie lielumi saistās ar parasto Oma likumu, bet elektrolīta-elektrodu sistēma nav lineāra; Oma likums elektrodu polarizācijas spriegumu diapazonā tur darbojas ļoti nosacīti (piem., ceļot spriegumu, strāva var ne tikai nepieaugt, bet pat samazināties). Strāvas ieregulēšana vajadzīga precīzai režīma piedzīšanai atkarībā no apstrādājamās detaļas virsmas laukuma (loģiski, spriegums tad mainās), bet ir jābūt strāvas stabilizācijai to pašu 5% robežās. Neesmu metināšanas aparātos pārāk kontinents, bet, manuprāt, tādus režīmus nodrošina vienīgi nopietni profesionālie aparāti.
Cita starpā, gadās, ka to strāvu nemaz nevar ieregulēt - nepareizi sagatavotas virsmas, nepareiza elektrolīta vai kādas anoda/katoda kļūmes dēļ.
+ vēl aizmirsu piebilst, ka alumīnija virsmas sagatavošanai būs vajadzīga vēl viena vai divas speciālas vannas - attaukošanai un varbūt arī virsmas papildus aktivēšanai.
Esmu pats savulaik gana ķēpājies ar šīm lietām laboratorijas apstākļos, bet fāterītis man vienā eksperimentālā rūpnīcā gadus 15 vadīja attiecīgu cehu.
Last edited by Nelabojams on 25 Jan 2014, 16:06, edited 1 time in total.
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

User avatar
iKey
E-žurnālists
Atbildes: 1460
Pievienojies: 25 Apr 2007, 16:55
Reputācija: 0
Atrodas: Aizkraukles morālā anomālija

Post no iKey » 25 Jan 2014, 00:17

Man darbā ir tāds arsenāls pieejams. Pulverkrāsošanas līnija, metināšana(automātiskā un pusautomātiskā).

Msh. Pulverkrāsošana īsumā: detaļas attīra, attauko un pirms pulvera uzbēršanas ieliek krāsnī uz pāris minūtēm, lai acetons fiksāk izgaro. Pēctam ar speciālu pulverizātoru, kurš uzlādē pulveri ar pozitīvu lādiņu uzklāj uz detaļām, pie kurām ir masa pieslēgta, lai pulveris vienmērīgi noklātu detaļu un tik viegli nebūtu nopūšams vai nokratāms. Tālāk detaļas iešauj krāsnī 180-200 grādu temperatūrā uz kādām minūtēm 20 (atkarīgi kāds pulveris un materiāls). Visbeidzot detaļas atdzesē un sāk izmantot to paredzētajam mērķim. Tā džeki krāso saviem vāģiem diskus un bremžu supportus
Reset poga domāta tam, lai parādītu datoram, kurš te ir galvenais.

Jolla Sailfish
Image

User avatar
msh
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3460
Pievienojies: 06 Apr 2007, 12:21
Reputācija: 0
Atrodas: Latvija

Post no msh » 25 Jan 2014, 08:12

Es tak zinu kas ir pulverkrāsošana. Kā jau teicu, neesmu vēl aprīkojuma ziņā tik tālu ticis, tāpēc šajā bildē redzamajām piekares detaļām tika izmantota Uretop-50 krāsa, bet supportiem izpūtēju krāsa

Image
PAKAĻROKS - Fusion A4-5000/ASROCK QC5000-ITX/WIFI/8 GB DDR3 1333/FSP200 50GSV-5K/ST2000VM003-1CT164 2 TB Seagate Pipeline HD/vecs mazs IBM keiss/winxp x64/2 ventilatori

User avatar
msh
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3460
Pievienojies: 06 Apr 2007, 12:21
Reputācija: 0
Atrodas: Latvija

Post no msh » 25 Jan 2014, 08:17

Ja vien "metināmais aparāts" nav sinonīms jēdzienam "padomju laika sūds", tad nav tik traki. Mūsdienās arī elektrodu aparāti ir ar impulsu barošanas blokiem, par niknāku tehnoloģiju aparātiem nerunājot, ir tik divas problēmas - pirmā - elektrodiem un TIGam barošanas bloks cenšas noturēt konstantu strāvu, mainot spriegumu, pusautomātam konstantu spriegumu, mainot strāvu, abi kopā nebūs. Otrā - neesmu iedziļinājies un gan jau tas ir atkarīgs no ražotāja, bet es baidos ka apakšējā robeža diez vai būs zem kādiem 70 ampēriem - man liekas ka jau mašīnas bleķus, kas skaitās diezgan plāni, metināja ar kādiem simts, ja ne pat vairāk.
PAKAĻROKS - Fusion A4-5000/ASROCK QC5000-ITX/WIFI/8 GB DDR3 1333/FSP200 50GSV-5K/ST2000VM003-1CT164 2 TB Seagate Pipeline HD/vecs mazs IBM keiss/winxp x64/2 ventilatori

Lamermurgs

Post no Lamermurgs » 25 Jan 2014, 10:09

Tu lepojies ar savu **dritvai kociņ** statusu?

User avatar
garaisezis
E-žurnālists
Atbildes: 1186
Pievienojies: 15 Nov 2009, 08:41
Reputācija: 0
Atrodas: Kanāda

Post no garaisezis » 25 Jan 2014, 17:57

atradu kaut ko arī par alumīniju LAtviešu forumāa

te
Kaut kas no MEKSIKAS un ne tikai https://www.facebook.com/groups/1729959473959509/

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1035
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 26 Jan 2014, 10:21

Raksts labs; ir lietderīgi pie tā arī dažus komentārus palasīties. Bet vēlreiz atkārtoju - neiesaku nepieredzējušam cilvākam mājas apstākļos - var slikti beigties. Par režīmiem: ja pieņem, ka strāvas blīvums ir 10A/dm2, tad var parēķināt. Man ir tāds vidēja izmēra keiss 42x18x45 cm. Tātad korpusa virsma, neskaitot galus, būs kādi 46 dm2 x 2 (bleķim ir divas puses) = 92 dm2, kas atbilst 920A strāvai. Tā, nekas. Pat tad, ja taisām atsevišķi tikai sānus, sanāk, ka vajag 380A. Var gan aizsegt nevajadzīgo pusi un tad būs "tikai" 160A. Tā ka mājas apstākļos, ievērojot visu nepieciešamo piesardzību, varam mēģināt paķēpāties ar kādiem sīkiem bleķīšiem, bet korpusam - nu, sorry. Liela virsma arī perfekti jāapstrādā un jāsaregulē elektrodus, lai strāvas blīvums vienmērīgi sadalītos pa anodējamo detaļu, citādi rezultāts neizbēgami būs plankumains.
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

User avatar
ruukjis
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1981
Pievienojies: 16 Apr 2009, 15:39
Reputācija: 0

Post no ruukjis » 26 Jan 2014, 14:28

Par cik šo statusu man esi piešķīris tu, kura viedoklis ir mazvērtīgāks par notriekta kaķa mīzalu uz fūres riepas, tad, jā, protams, ka lepojos. Ej labāk veic preventīvos pasākumus pret ugunsgrēkiem lielveikalu sadales skapjos - izlaizi automātus.

User avatar
garaisezis
E-žurnālists
Atbildes: 1186
Pievienojies: 15 Nov 2009, 08:41
Reputācija: 0
Atrodas: Kanāda

Post no garaisezis » 26 Jan 2014, 18:56

pagaidām ir tikai nelielas problēmas, kur dabūt svina plāksnes un auduma krāsvielu - melnu....
Starpcitu, kaut kur pāris eng valodas forumos daži dīvaiņi ar diētisko kolu bija iekrāsojuši :D
Tomēr nedomāju padoties, izmēģinājumam izmēģināšu uz aluminija karotēm pāris reizes, veikšu testus uz skrāpējumiem, un tad ķeršos pie laptopa korpusa izjauksanas
Kaut kas no MEKSIKAS un ne tikai https://www.facebook.com/groups/1729959473959509/

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1035
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 27 Jan 2014, 08:28

Vajadzēja uzreiz teikt, ka lapsis. Virsmas mazākas; attiecīgi, arī strāvas mazākas. Ja nu tu tomēr esi noņēmies :) daži dumji padomi.
Alumīnija karotes nebūs labākās mēģinājumam - labāk paskaties, vai nav kāda sīka detaļa no pēc iespējas tāda paša sakausējuma, no kā lapša korpuss. Tas noteikti NAV no tīra alumīnija un dažādi komponenti sakausējumā var novest pie pilnīgi neparedzama rezultāta - piemēram, ir gadījies, ka anodēšanās vietā no virsmas sāk atdalīties tumšpelēkas pārslas un tā paliek "bedraina".
Par attaukošanu - var būt atslēgas moments sekmēm. Vispirms nomazgā detaļas ar karstu ziepjūdeni, tad noskalo pamatīgi (pēdējo reizi vēlams destilētā ūdenī) un pēc tam ar acetonu, vislabāk - pārdestilētu (tehniskais var saturēt eļļainus atlikumus) vai vienkārši "ķīmisko" - derēs "practical grade", "pure" , "pure for techn.". Detaļas pēc pirmās mazgāšanas drīkst ņemt tikai ar tīriem (svaigiem) gumijas cimdiem vai tīrām standziņām/pinceti. Pēc iegremdēšanas darba šķīdumā pašā sākumā var uz pāris sekundēm pie pazemināta sprieguma (2 - 3 V) polaritāti ieslēgt otrādi. Ja gāzu izdalīšanās mazintensīva, var paturēt ilgāk. Tomēr šai operācijai, kas perfekti attīra virsmu, ir risks, ka tā virsma krietni nomatēsies - jāpaeksperimentē.
Melnas auduma krāsas var mēģināt meklēt pēc "anilīna melnais" un "eriohrommelnais".
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

ExDec
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 282
Pievienojies: 24 Mar 2011, 12:00
Reputācija: 1
Atrodas: Latvija

Post no ExDec » 01 Feb 2014, 15:53

Kāda velna pēc būtu jāpērk papildus mounti, lai paliktu PC zem galda, ja var uzlikt uz galda? Pats personīgi novietoju zem galda, jo ir tam paredzēta vieta jau pašam galdam un uz galda fiziski nav kur uzlikt, bet lai speciāli tagad pirktu zem galda liekamus mountus ir jābūt pamatīgam daunim...
Piekrītu gan, ka zem galda putekļi krietni vairāk savācas, bet iekrāmēju korpusa ventilatoram putekļu filtru priekšā un tad nav tik traki.

bezdarba
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1
Pievienojies: 22 Sep 2014, 22:56
Reputācija: 0

Post no bezdarba » 22 Sep 2014, 22:57

noderīgs info, paldies ;)

Pievienot atbildi

Return to “PC modings ”