Hibrīdauto dominance pār benzīna dzinējiem – tendence ES tirgū

Septembrī Eiropas Savienībā (ES) pārdotais hibrīdauto īpatsvars, pirmo reizi apsteidzot benzīna dzinēju auto.

Septembrī hibrīdautomobiļu īpatsvars Eiropas Savienībā bija 32,8 % no visiem pārdotajiem jaunajiem automobiļiem, pirmo reizi pārsniedzot ar benzīnu darbināmu automobiļu tirgus daļu mēnesī, liecina Eiropas Automobiļu rūpniecības asociācijas  dati.

Kopējais automobiļu pārdošanas apjoms ES salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 6,1 %, otrdien paziņoja Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (ACEA), jo lielākajos tirgos – Vācijā, Francijā un Itālijā – turpinājās stagnācija.

Kāpēc hibrīdauto dominance ir būtiska?

Pēdējo mēnešu laikā ES ir ievērojami palielinājies hibrīda elektromobiļu (HEV) pārdošanas apjoms, jo patērētāji tos uzskata par pieejamāku kompromisu starp automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju un pilnībā elektriskiem automobiļiem.

Pilnībā elektrisko (BEV) un plug-in hibrīda (PHEV) automobiļu pārdošana šogad ir palēninājusies. Potenciāli šo tendenci varētu skaidrot ar Eiropas valstu atšķirīgo politiku attiecībā pret tā saucamajiem zaļajiem stimuliem, tajā pašā laikā esot noteiktiem lieliem tarifiem, lai mēģinātu kavēt lētu elektrisko automobiļu ekspluatāciju no Ķīnas.

Apgalvojums skaitļos

Septembrī pārdotie elektromobiļi ES ietvaros – BEV, PHEV vai HEV – veidoja 56,9% no visiem septembrī reģistrētajiem jaunajiem vieglajiem automobiļiem, pārspējot pagājušā gada novērotos 50,3%.

Elektromobiļu, kas aprīkoti ar akumulatoru baterijām, pārdošanas apjomi septembrī, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 9,8 %. Tajā pašā laikā no šī gada sākuma pārdošanas apjomi samazinājās par 5,8 %.

Hibrīdautomobiļu pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieauga par 12,5 %. Benzīna automobiļu pārdošanas apjomi septembrī samazinājās par 17,9 %, veidojot 29,8 % no tirgus daļas.

Būtiska tendence novērojama auto reģistrāciju skaitā. Volkswagen reģistrēto auto skaits septembrī pieauga par 0,3%, bet Stellantis samazinājās par 27,1%. Arī Renault reģistrāciju skaits samazinājies – sarukums ir vērtējams 1,5% apmērā.

“Šodienas skaitļi liecina, ka mēs joprojām esam tālu no plaukstoša elektromobiļu tirgus, kas Eiropai ir nepieciešams,” paziņojumā sacīja ACEA ģenerāldirektore Sigrīda de Vriesa.

“Nav novērojama stabila un uzticama tirgus izaugsme, kas nepieciešama veiksmīgai pārejai uz zaļajiem transportlīdzekļiem”.

Šī mēneša sākumā ES dalībvalstis atbalstīja ievedmuitas nodokli Ķīnā ražotiem elektriskajiem transportlīdzekļiem līdz pat 45% apmērā, lai cīnītos pret, pēc Briseles domām, negodīgām subsīdijām, ko Pekina piešķir Ķīnas ražotājiem. Pekina noliedz negodīgu konkurenci un ir draudējusi ar pretpasākumiem.

Avots: Reuters

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt