Meta, Snapchat un TikTok ir apvienojušies, lai cīnītos par lietotnēs esošā satura, iespējams, kaitīgajām pēdām, laižot klajā Thrive.
Sadarbībā ar Mental Health Coalition, trīs uzņēmumi izmanto programmu Thrive. Tā ir veidota, lai atzīmētu un droši dalītos ar informāciju par kaitīgu saturu, piemēram, par pašnāvību un paškaitējumu.
Meta bloga ierakstā tiek vēstīts: “Gluži kā pārējais potenciāli problemātiskais saturs, pašnāvība un paškaitējums nav ierobežots vienā platformā. Tāpēc esam sadarbojušies ar Mental Health Coalition, lai izveidotu Thrive pirmo signālu koplietošanas programmu, lai dalītos ar signāliem par saturu saistītu ar pašnāvību un paškaitējumu.”
“Caur Thrive iesaistītie tehnoloģiju uzņēmumi varēs koplietot signālus par saturu, kas saistīts ar pašnāvību vai paškaitējumu, lai citi uzņēmumi var to izmeklēt un darboties, ja tāds pats vai līdzīgs saturs atrodams viņu platformās. Meta nodrošina tehnisko infrastruktūru, uz kā balstīts Thrive; tas ļauj droši dalīties ar signāliem.”
Kad iesaistītais uzņēmums kā Meta savā lietotnē atrod kaitīgu saturu, tas koplieto jaucējvērtības (anonimizēts kods, kas attiecas uz satura daļām, kas saistītas ar paškaitējumu vai pašnāvību) ar citiem tehnoloģiju uzņēmumiem. Pēcāk tie var pārbaudīt savās datu bāzes tādu pat saturu, jo tam ir tendence izplatīties.
Thrive: labs sākums
Kamēr eksistē platformas, kas satur no lietotāju augšupielādēta satura, pastāvēs tie, kuri pārkāpj noteikumus un izplata kaitīgas ziņas. Tas var izpausties viltus kursu pārdošanā, nepiedienīga satura izplatīšanā profilos, kā mērķauditorija ir bērni un saturā, kas saistīts ar pašnāvību vai paškaitējumu. Profili, kas publicē šādu saturu, ir iepraktizējušies noteikumu apiešanā un prot palikt nemanāmi; saturs tiek dzēsts tad, kad jau ir par vēlu.
Ir labi, ka sociālo mediju platformas, kas izmanto visaptverošus algoritmus un kazino tipa arhitektūru, lai saglabātu lietotāju atkarību un automātiski rada saistošu saturu, apvienojas, lai uzņemtos atbildību. Šāda veida ētiskā sadarbība starp vispopulārākajiem sociālajiem medijiem ir patiesi nepieciešama. Šis varētu būt tikai pirmais solis tuvāk panākumiem.
Lietotājiem ģenerētu saturu ir nepārtraukti jāuzrauga. Mākslīgais intelekts, protams, var palīdzēt to darīt, bet tāpat kaut kas paslīdēs garām. Liela daļa šī satura ir niansēts, saturot zemtekstu, ko pamanīs tikai cilvēks, kuram tas ir jāatzīmē kā kaitīgs.
Avots: TechRadar