Tesla pārbauda robotaksometru pakalpojumu

Īlons Masks cer 2025. gadā Kalifornijā un Teksasā ieviest pakalpojumu, kas ļaus izsaukt pašbraucošus Tesla automobiļus.

Trešdien izskanējušie komentāri par Tesla trešajā ceturksnī notikušajā peļņas paziņojumā, ir ievērojami plašāki par Maska solījumiem pirms divām nedēļām kiberauto atklāšanas pasākumā. Tajā Masks solīja, ka Model 3 un Model Y automobīļu  īpašnieki varēs izmantot Tesla pilnīgas pašbraucošās autovadīšanas programmatūras “neuzraudzītu” versiju Kalifornijā un Teksasā. Tomēr viņš nepieminēja braukšanas maksas pakalpojumu tīklu, lai gan jau gadiem ilgi uzņēmums sludina šo ideju.

Nav skaidrs, vai Tesla būs jāsaņem Kalifornijas autotransporta departamenta atļauja veikt testus, kurus, kā teica Masks, viņa uzņēmums jau cenšas iegūt.

Tesla viceprezidents programmatūras inženierijas jautājumos Deivids Lau telefonsarunā sacīja, ka lietotāju izsauktājās automašīnās pie stūres ir sēdušies drošības vadītāji. Un, lai būtu skaidrs, neviens Tesla transportlīdzeklis pašlaik nevar pārvietoties bez cilvēka klātesamības.

Pilnībā pašvadāms auto – utopija vai realitāte?

Šobrīd Tesla pilnīgas pašbraukšanas programmatūra jeb FSD tiek uzskatīta par uzlabotu autovadītāja palīgsistēmu, nevis par pašbraucošu sistēmu, kādu, piemēram, uzņēmums Waymo izmanto savos robotautomobiļos. FSD piedāvā dažas automatizētas funkcijas, kas ir pieejamas uz lielceļiem un pilsētās, tomēr sistēma joprojām pieprasa autovadītāja uzmanību un kontroli.

Masks telefona sarunā sacīja, ka Tesla pirms šāda pakalpojuma ieviešanas ikdienas kontekstā veiks atbilstošu regulatīvo apstiprināšanas procesu Kalifornijā. Tajā pašā laikā viņs pauda nožēlu par birokrātiju un sacīja, ka cer, ka process viņa dzimtajā Teksasas štatā būs raitāks.

Kalifornijā regulatīvais process, lai uzsāktu komerciālu robotaxi pakalpojumu sniegšanu, ir vairāklīmeņu process, kam nepieciešams apstiprinājums no DMV un Kalifornijas Sabiedrisko pakalpojumu komisijas. Pašlaik Waymo ir vienīgais uzņēmums, kam ir atļauts sniegt komerciālu robotaksometru pakalpojumu Sanfrancisko.

Masks arī pauda viedokli, ka Tesla līdz nākamā gada beigām varētu sākt sniegt pakalpojumu arī citos štatos.

Šie apgalvojumi izskan jau vairāku gadu garumā. Sākotnēji 2016. gadā Masks solīja, šobrīd dzēstā ierakstā Tesla tīmekļa vietnē, ka “visiem šobrīd uzrašotajiem Tesla automobiļiem ir pilnīga pašbraucoša aparatūra”, un lika noprast, ka pietiks tikai pagriezt slēdzi, lai ielas piepildītu ar pašbraucošiem automobiļiem. Šobrīd pat programmatūras aspekts no solītā nav piepildījies.

Tesla ir nācies modernizēt automašīnas ar tā dēvētās “pilnīgas pašbraucošās sistēmas” aparatūras agrīno versiju. Masks trešdienas telefonsarunā atzina, ka automašīnas, kas aprīkotas ar tā dēvēto “3. aparatūru”, kuru Tesla sāka iebūvēt savos elektromobiļos 2019. gadā, galu galā nespēj braukt bez autovadītāja iesaistes.

Ja Tesla kādu dienu sasniegs punktu, kurā tās programmatūra spēs vadīt transportlīdzekļus bez uzraudzības un ja tas nedarbosies ar Hardware 3, Masks solīja nomainīt šo aparatūru bez maksas īpašniekiem.

Avots: TechChurch

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt