Neskatoties uz Nacionālās transporta drošības pārvaldes vadītāju, kurš pagājušajā nedēļā izteica nopietnas bažas par tehnoloģijas drošību, uzņēmums tagad ir ļāvis piekļūt savas “Full Self-Driving” (FSD) programmas beta versijai vairākiem Tesla vadītājiem, izmantojot “request” pogu elektroauto informācijas paneļu ekrānos.
Pirms vadītājs piekļūst programmatūrai, Tesla noteiks vadītāja “drošības rādītāju”, izmantojot piecus kritērijus, kas paredz “iespējamību, ka transportlīdzekļa vadīšana varētu nākotnē izraisīt sadursmi,” teikts uzņēmuma mājas lapā.
Punktu skaits ir norādīts tabulā, izmantojot datus, ko ir apkopojuši vadītāja elektroautomašīnas sensori. Tiek ņemti vērā brīdinājuma gadījumi par sadursmi uz 1000 jūdzēm, izteikta strauja bremzēšana, agresīvi pagriezieni, nedroša sekošana un citi rādītāji. Saskaņā ar drošības rādītāju rokasgrāmatu autopilota funkcija pazūd pēc trīs brīdinājumiem, “kad Tesla transportlīdzeklis ir noteicis, ka esat noņēmis rokas no stūres un kļuvis neuzmanīgs”.
Rokasgrāmatā nav norādīts, ko Tesla uzskata par pieņemamu drošības rādītāju, lai piekļūtu autopilota funkcijai, taču teikts, ka lielākajai daļai autovadītāju rezultāts būs 80 no iespējamiem 100. Beta programmatūra automašīnu nepadara pilnībā autonomu; vadītājam vienmēr ir jākontrolē transportlīdzeklis.
Nacionālās transporta drošības padomes priekšsēdētāja Dženifera Homendija pagājušajā nedēļā sacīja, ka auto ražotājam pirms autopilota funkcijas paplašināšanas būtu jārisina “pamata drošības jautājumi”, nosaucot uzņēmuma lietoto “autopilota” terminu “maldinošu un bezatbildīgu”.
Avots: The Verge