Programmatūra

Adobe mākslīgais intelekts atpazīst attēlos rediģētas sejas

Arvien vairāk ikdienā internetā nākas redzēt, kā arī lasīt par viltotiem attēliem vai video. Tā var būt nopietna problēma, tāpēc Adobe, kas plaši pazīstama ar fotoattēlu un videoklipu rediģēšanas programmām, dalās ar pētījumiem, kas izmanto mašīnmācību, lai automātiski noteiktu, kad cilvēka sejai attēlā ir veiktas manipulācijas.

Pētījums veikts kopā ar zinātniekiem no UC Barkley. Adobe bloga ierakstā min, ka lepojoties ar Photoshop  un citu piedāvāto programmu radošo ietekmi uz pasauli, taču ir jāapzinās arī tehnoloģiju radītās ētiskās sekas. Viltots saturs ir visai nopietns temats, un tas paliek arvien aktuālāks.

Pētījums parāda ar Photoshop Liquify rīku veiktus labojumus, kas parasti tiek izmantoti, lai pielāgotu sejas formu un mainītu sejas izteiksmes. Adobe min, ka iespējams atklāt gan pavisam nelielus, gan ievērojamus labojumus.

Iegūtais algoritms ir iespaidīgi efektīvs. Apskatot rediģēto seju paraugus, cilvēki atpazina 53%, kamēr algoritms atpazina 99% no rediģētajiem attēliem. Jaunā funkcija pat spēj ieteikt, kā atjaunot attēla sākotnējo izskatu.

“Ideja par maģisku universālu “atsaukšanas” pogu, lai atjaunotu attēla rediģēšanu, joprojām ir tālu no realitātes,” uzņēmuma bloga ierakstā sacīja Adobe pētnieks Ričards Zhangs, kurš palīdzējis vadīt pētījumu. “Mēs dzīvojam pasaulē, kurā kļūst grūtāk uzticēties digitālajai informācijai, un es ar nepacietību gaidu turpmāku izpēti šajā pētniecības jomā.”

Pētnieki minējuši, ka šis ir pirmais šāda tipa pētījums, lai novērotu attēlos rediģētas sejas izmaiņas. Tas ir nozīmīgs solis, lai radītu rīkus, kas var identificēt daudz sarežģītākas izmaiņas, kā piemēram, paša ķermeņa rediģēšanu. Pētījumi ir daudzsološi, taču tie neapturētu internetā publicētos viltotos attēlus. Taču šis ir neliels solis tuvāk, lai vismaz atpazītu tos.

Avots: The Verge

Līdzīgi raksti

Atbildēt