Dzīvesstils

Taurē vairāk – gaidi ilgāk. Mumbajā tiek testēta jauna luksoforu satiksmes sistēma

Tas ir neapgāžami dzelžains uzskats, ko piekopj autovadītāji Indijā: taurē savu signāltauri pietiekami skaļi, un luksoforā iedegsies zaļā gaisma.

Taču, nokaitināti ar nepacietīgiem šoferiem, kas raida apdullinoši daudz taures signālu ikreiz, kad viņi ir spiesti apstāties, policija Mumbajā ir nākusi klajā ar jaunu sistēmu, lai sodītu tos, kuri nespēj klusējot stāvēt pie luksoforiem.

Jaunā sistēma, pēc policijas teiktā, esot pavisam vienkārša: ,,Taurē vairāk – gaidi ilgāk.”

Mumbajas policija, uzstādīja luksoforu sistēmu, kas pazīstama ar nosaukumu ,,sodīšanas signāls”, lai risinātu ,, nepacietīgo taurētāju” problēmu. Sistēma atjauno luksofora sarkano gaismu ikreiz, kad automašīnu radītais troksnis pārsniedz 85 decibelus. Īpaši skaļiem braucējiem tas varētu nozīmēt ļoti ilgu gaidīšanu pie luksoforu gaismām.

Video, kurā Mumbajas policija paskaidro, kā un kāpēc viņi risina Mumbajas automašīnu taurēšanas kakafonijas problēmu, guvis ievērojami lielu atsaucību sociālajos tīklos .

,,Laipni lūgti pasaules taurētāj galvaspilsētā,” sacīja Mumbajas policija. ,,Šeit cilvēki taurē pat tad, kad luksofora signāls ir sarkans. Varbūt viņi domā, ka tādā veidā signāls ātrāk nomainīsies uz zaļo krāsu.”

Saskaņā ar TomTom satiksmes indeksu, Mumbaja tika atzīta par ceturto visnoslogoto pilsētu pasaulē, kur sastrēgumi sast’ada 65% no ikdienas satiksmes un autovadītāji katru gadu satiksmē pavada vidēji astoņas dienas un 17 stundas.

Runājot ar vietējiem plašsaziņas līdzekļiem, Mumbajas ceļu policijas komisārs Madhukar Pandey sacīja: “Skumji, ka daudzi Mumbajieši neapdomīgi daudz taurē, kas ne tikai rada troksni, bet arī ietekme bungādiņas, palielina sirdsdarbības ātrumu, rada stresu un palielina satiksmes haosu.”

Viņš piebilda: ,,Visi apzinās šo problēmu, taču neko nedara tās ierobežošanai. Cerams, ka ar šīs sistēmas palīdzību mēs izveidosim labāku satiksmes dalībnieku disciplīnu un nodrošināsim braucienus pa Mumbajas ceļiem bez liekiem traucējumiem, bez trokšņiem un stresa.”

Ideja, kopš novembra un decembra izmēģinājumiem, jau ir sniegusi rezultātus, un tiek runāts par tās ieviešanu citās Indijas pilsētās. Visās Indijas valsts pilsētās ir vissliktākā satiksme pasaulē. Bangalore nesen tika nosaukta par pasaules pārslogotāko satiksmes pilsētu, kur autovadītāji satiksmē pavadīja vidēji 10 dienas gadā. Deli un Pune pilsētas  arī ierindojas top 10 pārslogotāko satiksmes pilsētu sarakstā.

Avots: The Guardian

Atbildēt

Līdzīgi raksti