Salokāmie viedtālruņi lēnām kļūst arvien populārāki

IDC paredz, ka līdz 2026. gadam salokāmo viedtālruņu pasūtījumu apjoms varētu sasniegt 41.5 miljonus. Salokāmie viedtālruņi pagaidām nav īpaši populāri, bet līdz ar piedāvājuma paplašināšanos, tas varētu mainīties.

Starptaustiskā datu uzņēmuma IDC dati liecina, ka 2022. gadā salokāmo viedtālruņu pasūtījumu apjoms palielināsies par divām trešdaļām līdz 13,5 miljoniem, bet pēc tam nākamo četru gadu laikā tas pieaugs par 38,7% gadā.

Foto: Thai Nguyen, unsplash.com

Salokāmi viedtālruņi

Salokāmo telefonu pirmsākumi meklējami 1996. gadā, kad Motorola izlaida pirmo salokāmo telefonu – StarTAC. Arī pirms 25 gadiem salokāmie telefoni bija jaunums, kas neuzrunāja daudzus, taču dažu gadu laikā tie kļuva populāri un visticamāk, ka vairumam no mums tāds kādreiz arī kalpoja kā ikdienas sabiedrotais. Turpretī, lai pārvērstu skārienjutīgu viedtālruni salokāmā ierīcē, bija nepieciešams izstrādāt nedaudz sarežģītāku tehnoloģiju. Vairums neticēja, ka tas vispār ir iespējams….

Pirmo salokāmo viedtālruni 2018. gadā izlaida neliels ķīniešu startup tipa uzņēmums Royole un nosauca to par Royole Flexpai. Pēc tam 2019. gada februārī arī populārais viedtālruņu ražotājs Samsung prezentēja savu pirmo salokāmo viedtālruni Galaxy Fold.

Šobrīd salokāmos viedtālruņus piedāvā arī tādi lieli uzņēmumi kā Huawei, Oppo, Motorola. Taču jāsaka, ka tos ikdienā mums apkārt redzam visai reti un šķiet, ka  vairums turpina dot priekšroku klasiska dizaina viedtālruņiem. Piemēram, pēc IDC datiem Samsung pagājušjā gadā pārdeva 272 viedtālruņus un kļuva par ražotāju, kas 2021. gadā pārdevis visvairāk viedtālruņu. No tiem tikai 10 miljoni bija Galaxy Z Flip un Galaxy Z Fold salokāmie viedtālruņi.

Foto: Onur Binay, unsplash.com

Vai salokāmie viedtālruni pārņems klasisko viedtālruņu tirgu?

Lai gan novērots, ka salokāmo viedtālruņu popularitāte aug, to tehnoloģijas tiek attīstītas un tie kļūst pieejamāki, tas nebūt nenozīmē, ka tie spēs izkonkurēt klasiskos viedtālruņos, pie kuriem esam pieraduši. Nabila Popala, IDC izpētes nodaļas direktore, piemetina, ka tirgu parasti izkonkurē tas, kas ir lēts un pieejams, kas šajā gadījumā būtu viedtālruņi 400 dolāru kategorijā. Ja arī ražotāji laika gaitā varētu samazināt salokāmo viedtālruņu cenas, tas visticamāk atspēlētos uz to kvalitāti. Salokāmo viedtālruņu ražošana, izmantotās tehnoloģijas un materiāli ir dārgāki kā vidusmērā viedtālrunim. Visai iespējams, ka tie saglabāsies kā ekskluzīva prece tirgū, kuru spēs atļauties tikai retais.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt