Apple Car sasniedzis sava ceļa galu

Apple Car, šķiet, beidzis savu braucienu to pat neuzsākot. Tādas ziņas vēsta Bloomberg reportieris – Marks Gurmans.

Par gadiem ilgi baumoto Apple Car uzpeldējušas jaunas, taču bēdīgas ziņas. Projekts, kas, visticamāk, bija īsts, tiek iemainīts pret ģeneratīvo mākslīgo intelektu (MI). 

Kas ir Apple Car?

  • Kas? Ilgi aprunātais Apple auto, kas, visticamāk, būtu bijis pašbraucošs. Tagad projekts ir atstāts nomalē. 
  • Kad? Uzņēmuma plānā bija 2026. gads. 
  • Cik? Mērķis bija ne vairāk kā 92 tūkst. EUR. 

Auto relīzes datums

Atpakaļ 2020. gadā, Apple analītiķis Mings-Čī Kū apgalvoja, ka ražotāja auto, visticamāk, nebūs pieejams līdz 2028. gadam. Taču divus gadus vēlāk uzpeldējušās ziņas rosināja domāt, ka Apple datumu mainījuši uz 2026. gadu. 

Pagāja laiks bez jebkādām baumām un tad analītiķis Daniels Īvs paziņoja, ka, viņaprāt, īstais jautājums par auto ir “kad, nevis ja”.

Izstrādes process

Jau 2018. gada maijā uzņēmumam esot bijušas pārrunas ar Vācu auto ražotāju Volkswagen. Tika apspriests autonoms darbinieku maršruta autobuss, kā pamatā ir T6 Transporter komerctransports –  programma, kā rezultāta bija mērķis izstrādāt Apple auto masu tirgum. 

Pēc vairākām augsta līmeņa testa avārijām un nopludinātas informācijas abu uzņēmumu sadarbība izzuda, un šajā jautājuma nekas vairāk netika atklāts. 

2021. gada sākumā domājām, ka tehnoloģiju gigantam ir nopietnas sarunas ar Hyundai par autonoma elektriskā transportlīdzekļa ražošanu. Tad tika apspriestas baumas, ka Apple patiesībā jau ir parakstījuši ražošanas līgumu ar Hyundai uzņēmumu – Kia. Tādējādi Apple Car būtu pieejams jau tik laicīgi kā 2024. gadā. 

Taču tipiskajā Apple modē, vēl kāds avots ziņoja, ka uzņēmums ātri vien pārtraukuši šīs sarunas gan ar Hyundai, gan Kia. Uzņēmums savu uzmanību izvēlējies pievērst Japānas ražotājiem, lai ideja par elektroauto kļūtu par realitāti. 

Baumas sāka liecināt par to, ka Apple noskatījuši Nissan kā potenciālu sadarbības partneri. Ziņa no Financial Times vēstīja, ka “komunikācija bija īsa un diskusijas nenonāca augstākās vadības līmenī pēc šķiršanās ar zīmolu.”

Nav pārsteigums, ka auto ražošanas jautājums priekš Apple ir nedaudz satraucošs. Lai gan tas ir viens no visveiksmīgākajiem tehnoloģiju ražotājiem, uzņēmums neorientējās auto, bet gan ierīcēs. Tas nozīmē, ka ir nepieciešama palīdzība no ekspertiem, taču ne visas lielās markas ir gatavas to darīt. 

Korea Times 2021. gada aprīlī ziņoja, ka uzņēmums bija “ļoti tuvu” sadarbībai ar Dienvidkorejas tehnoloģiju gigantu – LG -, kas nesen tieši pārslēdzies no viedtālruņu nozares uz citām izaugsmes jomām. 

Sarunas nebija garas un tad parādījās baumas, ka Apple runā ar CATL, Ķīnas bateriju ražotāju. Pa lielam darījums bija atkarīgs no tā, vai otra puse būs gatava būvēt ražotnes ASV. Politiskie saasinājumi starp Vašingtonu un Pekinu visu padarīja vēl sarežģītāku. 

Korea Times ziņoja, ka Apple priekšnieki sarunājušies arī ar Korejas elektroauto daļu ražotājiem, ieskaitot CATL un LG, 2021. gada augustā, bet nekas nebija oficiāls. 

Apple iekšējās izmaiņas

2021. gada aprīlī Tims Kuks atbildēja uz jautājumu par to, kā šie plāni varēja izvērsties. Kad tika noskaidrots, vai Apple Car kļūs par pilnvērtīgu transportlīdzekli vai uz programmatūras balstītu projektu, Kuks sacīja: “Mēs gribētu integrēt datora aparatūru, programmatūru un pakalpojumus, un atrast krustpunktus, jo mēs domājam, ka tieši tur notiek burvība. Tas ir tas, ko mēs mīlam darīt. Un mums patīk, ka mums pieder galvenā tehnoloģija, kas ir ap to.”

“Datora aparatūras, programmatūras un pakalpojumu” integrēšana liek domāt, ka Apple bija apņēmušies ražot visu transportlīdzekli. Ironiski gan, ka uzņēmuma “mīlestība” pret “galvenās tehnoloģijas” piederību, apspriež galveno problēmu, ar ko tā saskārās, meklējot ražošanas partneri. 

Taču darbošanās vienatnē būtu atgriezusi Apple pie sākotnēja projekta ceļveža, kur uzņēmums veic visus ar auto saistītos darbus – izpēti, izstrādi un loģistiku. 

Kevins Linčs bija ražošanas komandas priekšgalā. Taču to pārraudzīja Apple MI un mašīnmācību priekšnieks – Džons Džannandrea -, kurš iestājies Boba Mansfielda vietā. 

Šķiet, šī darbinieku maiņa izraisīja izmaiņas arī Apple Car vadītāju kopienā, kas pameta uzņēmumu 2021. gadā. Piemēram, Džo Basu, programmatūras inženieru vadītāju, uzrunāja Meta, taču ir normāli, ka režīma maiņa izraisītu jaunu darbinieku pienākumu un citu aiziešanu. 

Tagad izskatās, ka auto projekts ir pilnībā atstāts novārtā, visticamāk, iezīmejot beigas spekulācijām par Apple un pašbraucošām automašīnām, vismaz pagaidām. 

Avots: TechRadar

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt