Zināmais “i” Apple produktos atbild ne tikai par vienu, bet veselām 5 īpašībām, kas atspoguļo uzņēmuma pamata vērtības.
Ražotāja produkti, tostarp, iPhone, iPad, iPod un iMac ir kļuvuši par neatņemamu globālā tehnoloģiju tirgus sastāvdaļu. Miljons cilvēku visā pasaulē paļaujas uz šīm ierīcēm, ražotājam izveidojot vērienīgu klientu bāzi. Tomēr, neskatoties uz plašo piekrišanu, kāds uzņēmuma aspekts vēl joprojām paliek neskaidrs – ko nozīmē “i” ikonisko ierīču nosaukumā?
Kamēr citi uzskata, ka tas nozīmē “internet” jeb internets, aiz tā patiesībā slēpjas kas vairāk. Gadu laikā tehnoloģiju entuziasti, patērētāji un pat eksperti ir spekulējuši par tā patieso nozīmi. Pārsteidzoši “i” ir ne tikai simbols, bet atspoguļo 5 dažādus konceptus; katrs norāda uz kādu Apple filozofiju un vīziju.
Pirmsākumi
Apple produktu “i” stāsts atrodams 1998. gadā, kad pasaule pirmo reizi sastapās ar iMac. Leģendārā produkta relīzes laikā, uzņēmuma līdzdibinātājs Stīvs Džobs skaidroja, ka tas ir vairāk kā burts. Tas reprezentē vērtības un principus, ko Apple vēlas ietvert savos produktos. Atsaucoties uz Džobsu, “i” nozīmē 5 lietas: “internet”, “individual”, “instruct”, “inform” un “inspire”. Tā mērķis ir ietvert ideju lērumu, ko Apple vēlas nodot caur saviem produktiem, kas ir veidoti, lai iedrošinātu indivīdus, savienot lietotājus ar internetu un iedvesmotu mācīšanos un radošumu.
Džobs ideju par “i” iepazīstināja arī kā personīgu vietniekvārdu, turpinot uzsvaru uz individualitātes un personalizācijas svarīgumu produktos. Fokuss uz “instruction” izceļ ražotāja apņemšanos izglītot lietotājus, kamēr “inform” un “inspire” pauž uzņēmuma mērķi nodrošināt klientiem zināšanas un motivāciju. Pieci jēdzieni kļuva par Apple identitātes pamatu, burtam reprezentējot plašu klāstu konceptu, kas turpina mijiedarboties ar klientiem vēl šodien.
Internet – internets
Viens no primārajiem paskaidrojumiem šim burtam ir savienošanās ar internetu. Kad pasaule tika iepazīstināta ar iMac, internets strauji sāka kļūt par daļu no ikdienas, un Apple vēlējās uzsvērt, ka tā ierīces ir veidotas, lai palīdzētu klientiem orientēties digitālajā pasaulē. Dators tika veidots, lai nemanāmi savienotu lietotājus ar internetu, liekot soli tuvāk uz tīmekļa balstītai skaitļošanai, kas definētu personīgo ierīču nākotni.
Individual – individuāls
“i” arī nozīmē individualitāti, atspoguļojot Apple fokusu uz personalizāciju. Ražotāja produkti, sākot no iMac, līdz pat iPhone, tiek veidoti, lai iedrošinātu lietotājus, sniedzot unikālu un pielāgojamu pieredzi. Individuālā pieeja ļauj lietotājiem pielāgot savas ierīces pašu vēlmēm, tas ir, caur iestatījumiem, lietotnēm vai estētiskām izvēlēm. Uzsvars uz individualitāti tolaik atšķīra Apple no citiem ražotājiem, signalizējot, ka viņu produkti ir vairāk kā par funkcionalitāti – tie ir par identitāti.
Instruct – instruēt
Vēl kāds svarīgs koncepts ir “instruct”. Apple redz savas ierīces ne tikai kā rīkus, bet arī kā izglītības instrumentus. Uzņēmums vēlējās izveidot produktus, kas varētu iemācīt jaunas prasmes caur digitālajiem mācību rīkiem, izglītojošām lietotnēm vai vienkārši padarot informāciju pieejamāku. Instrukcijas koncepts joprojām spēlē ievērojamu lomu produktu ekosistēmā, īpaši ar jaunu pakalpojumu ieviešanu, piemēram, Apple Education, kā mērķis ir nodrošināt mācību materiālus studentiem un skolotājiem.
Inform – informēt
Burts pastāv arī par informēšanu, izceļot ražotāja pūles nodrošināt lietotājiem informāciju un zināšanas. No pirmā iMac līdz jaunākajam iPhone, Apple ir likuši vērienīgu uzsvaru uz svarīgas un aktuālas informācijas piegādi. Vienalga, tas ir caur standarta lietotnēm kā Safari priekš tīmekļa pārlūkošanas vai ar iPhone uzlecošajām ziņām par jaunumiem, Apple ierīces vienmēr ir veidotas, lai informētu klientus, padarot informāciju pieejamu vienas pogas attālumā.
Inspire – iedvesmot
Visbeidzot, “i” simbolizē iedvesmu. Ražotājs vienmēr ir vēlējies iedvesmot radošumu un inovācijas – gan caur saviem produktiem, gan pieeju dizainam. Uzņēmuma elegantais, klientiem draudzīgais interfeiss un jaudīgās veiktspējas prasmes iedrošina lietotājus domāt citādāk un izaicināt tehnoloģijas spējas. “i” kļuvis par motivācijas simbolu, iedvesmojot lietotājus veidot, mācīties un pētīt.
“i” ilgstošā ietekme uz Apple produktiem
Kamēr sākotnējo “i’ nozīmē ar iMac skaidroja Stīvs Džobs 1998. gadā, burts turpina spēlēt lielu lomu produktu identitāte. Tajā iekapsulētās pamata vērtības joprojām ir ražotāja vīzijas centrā un tās var manīt arī mūsdienu piedāvājumā. Ierīces turpina iedvesmot indivīdus, savienot klientus ar internetu un nodrošināt rīkus mācībām, radošumam un informācijai.
Kamēr Apple ir paplašinājuši produktu klāstu un attīstījuši savas tehnoloģijas, “i” nozīmē ir adaptējusies, lai atspoguļotu jaunās tendences un inovācijas. Piemēram, ar mākslīgā intelekta (MI) integrāciju ražotāja ierīcēs, “i” atbild arī par “inteliģence”. Tiek uzsvērts uzņēmuma fokuss uz viedu un intuitīvu ierīču izveidošanu, kas spēj pielāgoties klienta vajadzībām. Neraugoties uz atjauninājumiem, fundamentālie principi aiz “i” vēl šodien ir tik pat nozīmīgi, cik toreiz.
Avots: TimesofIndia