Nauda ir sākusi dziedāt, mūzikas straumēšanas platformai Spotify saviem klausītājiem uzgrūžot pirktas dziesmu un albumu reklāmas.
Ja esat aktīvs Spotify lietotājs, iespējams, esat pamanījuši sponsorētus ieteikumus sākumlapā – un, ja neesat, varat sevi uzskatīt par izredzētu.
Īsumā sponsorētie ieteikumi ir nelieli uznirstoši lodziņi sākumlapā, kas piedāvā mūzikas ieteikumus reklāmu formā. Pēdējā laikā tie ir izpelnījušies Spotify lietotāju neapmierinātību, jo īpaši to lietotāju staprā, kuri maksā par Premium abonementu.
Nesenā Reddit ierakstā par sponsorētajiem ieteikumiem (skat. zemāk) ir vairāk nekā simts atbilžu, kur lietotāji dalās pieredzē par to kad un kur šie ieteikumi parādās. Lai gan Spotify skaidri nepaskaidro, kā tos atslēgt, pastāv risinājums:
Lai pārtrauktu sponsorētā satura rādīšanu, ir jādodas uz Spotify darbvirsmas versiju (nevis lietotni), jāatver sadaļa “Account” → “Account privacy”, un tur jāizslēdz opcija “Tailored ads”. Pēc šī soļa sponsorētajām mūzikas rekomendācijām vairs nevajadzētu parādīties.
Lai gan dažiem lietotājiem šie ieteikumi netraucē, citiem ši funkcija ir liels traucēklis. Reddit diskusijā galvenās sūdzības par sponsorētajiem ieteikumiem ir trīs.
Spotify sponsorētie ieteikumi neņem vērā personīgo gaumi
Lai arī daži Spotify lietotāji ir atvērti jauniem mūzikas ieteikumiem, bieža sūdzība ir par to, ka tiek rādīts saturs no māksliniekiem, ar kuriem lietotājs nekad nav mijiedarbojies. Šķiet, jau klasiska Spotify rīcība.
Kāds lietotājs norādīja, ka sponsorētajos ieteikumos lietotājiem tiek uzspiesta mūzika no tādiem mūzikas industrijas grandiem kā Dreika un Teilores Sviftas. Tas šķiet vismaz uzbāzīgi, lai neteiktu vairāk, nemaz nerunājot par uzpūstiem straumēšanas cipariem.
Šie ieteikumu logi, šķiet, reklamē teju tikai populārus māksliniekus, kuri var atļauties maksāt par reklāmu Spotify, tādējādi viņu mūzika tiek izcelta uz topošo mākslinieku rēķina. Ja Spotify sponsorēto saturu veidotu no māksliniekiem, kurus lietotājs jau klausās, tas neradītu tik daudz problēmu.
Par šādu funkciju lietotāji netiek brīdināti
Vēl viena izplatīta sūdzība ir tāda, ka Spotify Premium abonēšanas procesā netiek skaidri norādīts, ka lietotājam varētu tikt rādīti sponsorētie ieteikumi.
Daži gan saka, ka vienīgais, kas viņiem ir svarīgi ir reklāmu neesamība mūzikas atskaņošanā, un ka šādi ieteikumi esot pieņemami. Taču citi stingri uzskata, ka Spotify videi – tai skaitā sākumlapai un podraidēm – būtu jābūt pilnībā brīvai no sponsorēta satura. Mēs sliecamies piekrist šādam viedoklim.
Patiesi, straumēšanas platformai būtu jābūt spogulim klausītāja gaumei, paplašinot klausītāju redzesloku tikai ar saturu, kas atspoguļo jau esošo klausīšanās tendenci. Šāda pieeja pierāda to, ka nauda ne tikai runā – tā arī dzied.
Sponsorētie ieteikumi aizēno jaunos mūzikas izdevumus
Ja ir viena lieta, par ko straumēšanas platformas lietotāji spēj vienoties, tad tā ir nepieciešamība atbalstīt mazāk pazīstamus māksliniekus. Daudzi sūdzas, ka sponsorētie ieteikumi aizstāj jaunos izdevumus, kurus lietotāji jau bija saglabājuši vai gaidīja.
Vēl viens faktors, kas šķiet saistīts ar šo parādību, ir TikTok. Nav šaubu, ka sociālo mediju popularitāte būtiski ietekmē to, kā tiek popularizēta mūzika. Spilgts pēdēja laika piemērs ir Adisonas Rejas albums, kas pašlaik plaši izplatās sociālajos tīklos, un tiek pieminēts arī Reddit diskusijā.
Lietotāji jau iepriekš pauduši vilšanos par straumēšanas platformas mūzikas ieteikšanas pieeju, kas piesārņo viņu atskaņošanas sarakstus ar TikTok hītiem un virza savu vertikālo video saturu. Tagad šķiet, ka šī “viralitāte” ietekmē arī sponsorēto saturu.
Ņemot vērā daudzu lietotāju sašutumu, būtu tikai godīgi, ja Spotify nāktu klajā ar skaidrojumu un risinājumu. Tas būtu īsts pārbaudījums tam, cik ļoti uzņēmums patiešām rūpējas par saviem abonentiem – bet mēs jau zinām, kā tas, visticamāk, beigsies.
Avots: TechRadar