WhatsApp un Messenger marķēs krāpnieku ziņas senioru profilos

Pieaugot tiešsaistes krāpniecības mērogam, Meta ziņapmaiņas lietotnēs WhatsApp un Messenger ievieš brīdinājumus.

Meta otrdien paziņoja par jauniem krāpšanas noteikšanas rīkiem savās saziņas lietotnēs WhatsApp un Messenger. Šie uzlabojumi ir daļa no plašākas iniciatīvas, kā mērķis ir aizsargāt vecāka gadagājuma cilvēkus no tiešsaistes krāpniecības.

Pēc Meta datiem, 2025. gada pirmajā pusgadā uzņēmumam izdevies atklāt un bloķēt aptuveni 8 miljonus kontu, kas bijuši saistīti ar krāpniecības operācijām.

Daudzi no tiem darbojušies no Mjanmas, Laosas, Kambodžas, AAE un Filipīnām. Papildus tam Meta ir likvidējuši vairāk nekā 21 000 Facebook lapu un kontu, kas uzdevušies par klientu atbalsta dienestiem un mēģinājuši izvilināt lietotāju personīgo informāciju.

Šāda veida krāpniecība ir kļuvusi tik izplatīta, ka daudzi uzņēmumu lapu administratori jau automātiski ignorē jebkuru ziņojumu, kas izliekas par “klientu atbalstu”. Vienlaikus organizēti krāpnieku grupējumi aktīvi uzrunā vecāka gadagājuma cilvēkus sociālajos tīklos, ziņapmaiņas lietotnēs, iepazīšanās platformās un kriptovalūtu forumos.

Kādi būs WhatsApp un Messenger brīdinājumi?

WhatsApp parādīs brīdinājumu mirklī, kad lietotājs mēģinās koplietot ekrānu ar nepazīstamu kontaktu videozvana laikā. Tas ir tāpēc, ka šī ir izplatīta krāpnieku izspiešanas metode, lai iegūtu bankas piekļuves datus vai verifikācijas kodus.

Savukārt Messenger pārbauda uzlabotu krāpšanas noteikšanas sistēmu, kas analizē ienākošos ziņojumus un, ja konstatē aizdomīgas pazīmes, brīdina: “Esi piesardzīgs, tu vari zaudēt naudu.”

Ekrānā lietotājiem tiek parādīti biežāk izmantotie krāpšanas paņēmieni, piemēram, piedāvājumi par vieglu peļņu, un iespēja bloķēt vai ziņot par kontu.

Ķēdes vājais posms ir cilvēks

Krāpnieki bieži izmanto emocionālu manipulāciju vai romantiskas iepazīšanās scenārijus, lai ievilinātu upurus. Riska grupā primāri ir vientuļi vai mazāk pieredzējuši interneta lietotāji. Šādā veidā viņi mēdz izkrāpt visu dzīves uzkrājumu.

Nereti šīs situācijas ietekmē ne tikai pašu upuri, bet arī viņu ģimenes, kurām jāiesaistās un jāsaskaras ar apmulsumu vai upura spītīgu pārliecību, ka piedāvājums ir īsts.

Lai gan šādi brīdinājumi šķiet pašsaprotami, Meta tos ievieš tikai tagad. Uzņēmums skaidro, ka jau iepriekš ir pievienojis citus drošības paziņojumus, piemēram, kartītes par piegādes un tūlītējo maksājumu krāpšanām, kā arī izveidojis WhatsApp drošības centru.

Valentīndienā uzņēmums pat publicēja īpašus brīdinājumus par “romantiskajām krāpšanām”. Tomēr šie pasākumi nebija īpaši vērsti uz vecāka gadagājuma cilvēkiem.

Tāpat abu ziņapmaiņas lietotņu mātes uzņēmums ir pievienojies National Elder Fraud Coordination Center. Tā ir jauna bezpeļņas organizācijai, kas apvieno tiesībsargājošās iestādes un uzņēmumus, tostarp AARPAmazonCapital OneGoogleMicrosoft un Walmart, lai kopīgi cīnītos pret krāpniecību, kas vērsta pret senioriem.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka šie jaunie pasākumi ir tikai pirmais solis plašākā stratēģijā. Ilgtermiņa mērķis ir pasargāt lietotājus no tiešsaistes krāpšanas un atjaunot uzticību platformām.

Avots: TechCrunch

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt

Vai vēlies saņemt jaunumus no Notepad.lv?